Bu gelişmeler bizim Ankara’da dünyanın en büyük Ssangyong plazasını açtığımız tarihlere denk geliyor. 15’e yakın Kore’nin en saygın gazete ve televizyon temsilcisi de açılışa geldi. Gazeteciler de burada bize ‘yatırım düşünür müsünüz’ soruları sordu. Biz de soruları olumlu yanıtlayıp ‘elbette böyle bir plan varsa biz de varız’ dedik. Daha sonra ülkelerine dönen gazeteciler ‘Ssangyong en güçlü desteği ve yatırımcıyı buldu’ başlıkları atıyorlar. Bunun üzerine bir zamanlar Hyundai Assan’ın Türkiye’deki fabrikasını kuran ekibin içinde olan CEO Johng-Sık Choi, “Evet. Türkiye bizim stratejik ve güçlü ortağımız. Jeopolitik konumu, işçilik maliyetleri ve diğer avantajlarına da bakınca, Avrupa’ya da en fiyatı uygun en kaliteli ürünleri buradan sağlayabiliriz. Hayırlı olsun” diyor ve yatırım düşüncelerini açıklıyor.
YERLİ DE ÜRETİRİZ, SSANGYONG’DA
O günden bugüne kadar sabırla beklediklerini söyleyen Yunus Şahsuvaroğlu, “Önce Kore’deki fabrikanın üretim kapasitesini doldurmasını daha sonra da ülkemizdeki üretim için gelip bizimle görüşmelerini bekledik. Biz bu arada tüm hazırlıklarımızı, hatta çeşitli bakanlıklar ve kurumlarla da görüşmeleri tamamladık. Sanayici olarak hem üretime hem de ihracata katkımız olsun istiyoruz. Yanlış anlaşılmalara da sebep olmamak adına tekrar söylüyorum ki, bahsedilen bir montaj hattı değil, yan sanayi ile hatta ilk yıl yüzde 40’ı yerli, bunun içinde teknik aksam da var, kaynaklı, boyalı bir fabrikayı konuşuyoruz. Dünyanın en iyi yan sanayicilerine sahibiz. Marmara bölgesinde fabrika için yer bile bulduk. Öte yandan Ssagnyon’un bize sağladığı bir esneklik daha var. Üretimin bir kısmını yerli bir otomobil olarak üretip, bir kısmını da Ssangyong markasıyla ihraç edebiliriz. Yerli olarak düşündüğümüz otomobilin geliştirmesini yani Ar-Ge’sini de Türk mühendislerden oluşturacağız. Ayrıca Cezayir’de zaten Ford, JAC ve JMC üreten bir fabrikamız da var. Şu anda beklediğimiz tek olay, SSangyong’un CEO’su Johng-Sık Choi’nun mart ayında yapılacak Genel Kurul’da yeniden seçilmesini beklemek. Biz her konuda hazırız” diye konuştu.
Türkiye’nin en ucuz Pick-Up’ı: 39 bin 500 TL.
Şahsuvaroğlu Grup bünyesinde satışına başlanan ticari araçların Euro6 motor normlarını karşıladığını belirten Ssanyong-DFSK Genel Müdürü Bahadır Gören, “Ortağımız Çin’de 70’den fazla ülkeye araçlarını satmaktadır. Büyük bir potansiyel olan Türkiye pazarına da Mini Maxi, Twin Maxi (41 bin 500 TL.) ve Mega Van’ı (44 bin 500 TL.) sunduk. 2017 yılında K01H modeli olarak adlandırdığımız bir diğer mini kamyonu, SUV modelimiz Glory ve ayrıca Türk müşterilerimizden talep gören diğer modeller de, Türkiye pazarına başarıyla giriş yapacak. Her üç aracımızı da 1,5 lt. benzinli DVVT 101 beygir motorla sunuyoruz. Mini Maxi bin 5 kg. çift kabinli Twin Maxi bin 31 kg. ve Mega Van 837kg yük kapasitesine sahip. Kullanım maliyeti olarak da 100 bin kilometre sonunda periyodik bakım ücretlerinin toplam tutarı 5 bin 141 lira ile de çok çok ekonomik olduklarını da söyleyebiliriz” dedi.