Bisiklet diye bildiğimiz araç çok basit bir tasarıma dayanmakta. İki tekerlek, onları bağlayan bir gövde, pedal ile itiş gücü sağlayan bir zincir. Her ne kadar ilk keşfedildiğinden beri çok yol katetmiş olsa da, bisikletler özünü korumayı başardı denilebilir. Yeni materyaller onları daha sağlam yaptı, elektrik motorları hızlandırdı, vites mekanizlamarı da yarışmalarda rekabet sağladı.
Atın yerini alsın diye tasarlanan bisiklet 200’üncü yaşını kutluyor
Fakat bazen birileri öyle bir şey icat ediyor ki, ona ne diyeceğimizi şaşırıyoruz. ‘Fliz’ ismi verilen bu araç ilk bakışta bir bisikleti andırmakta. Fakat gövdesi bir garip, oturmak için selesi yok ve ne pedalı, ne de zinciri bulunmakta. Bu araç 1817’de bisikletin ilk atası olan ‘Laufmaschine’i üreten Baron Karl Drais’in ilk ürettiği aracın ruhen devamı denilebilir. Baron Drais’in ürettiği ilk bisikletin pedalı veya zincir gibi bir aktarım mekanizması yoktu. Sürücü aracı ayakları ile ittirerek ilerletiyordu.
Fliz de zaten bisiklerin yerini tutsun diye düşünülmemiş. Sadece ilginç bir alternatif olarak görmek lazım. Sürücü yarım daire şeklindeki gövdenin altında yer alan askılara giriyor ve dengesini sağlayarak ayakları ile aracı ittiriyor. Araç yeterince hızlandığı zaman sürücü ayaklarını arka tekerleğin iki yanındaki çıkıntılara koyuyor. Böylece ayakları devamlı yere değmiyor. Eğer boyunuz 1.85 civarındaysa ve denemeyi düşünürseniz, sokaktaki herkesin size bakacağına garanti verebiliriz.
[old_news_related_template title="Elektrikli dağ bisikleti üretildi" desc="Şehir için olan elektrikli bisikletler artık araziler için de var." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/06/dag1.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/seyahat/elektrikli-dag-bisikleti-uretildi/"]
Bisiklet olarak üretilen ilginç aracın ne işe yaradığı anlaşılamadı
Zinciri, pedalı veya selesi olmayan bu araç, 1817’de ilk tasarlanan bisiklet prototipine benzemekte fakat 1817'deki prototipten bile daha ilkel durumda...