Reklamsız Sözcü

Fosil bulgularına göre devasa penguenler, 65 milyon yıl önce dinozorlarla yaşadı

Amatör bir fosil avcısının dünyanın en eski ve en büyük penguenlerine dair keşfi, bilim insanlaırnın türlerin tarihi konusundaki bakış açısını değiştirdi. Nature dergisinde yayımlanan araştırmada, dünyada 61 milyondan daha fazla yıl önce yaşayan 1,5 metre boyundaki pengueninin bacakları kemiklerinin bulunduğu duyuruldu.

16:3128 Şubat 2017

IBTimes’ta yer alan habere göre, amatör fosil avcısı Leigh Love, fosilleri Yeni Zelanda’nın Canterbury eyaletindeki Waipara nehri yakınında buldu ve Christchurch’teki Carberbury Müzesi’ne bağışladı. Bulgular müzedeki paleontologlar dışında Almanya’daki Seckenberg Araştırma Enstitüsü’nden bir ekip tarafından da analiz edildi.

penguenlerin-evrimiAraştırmacılar, bulguların, pengulenlerin daha önce bilinenden çok daha farklı oldukları anlamına geldiğini, çünkü kemiklerin benzer yaşta bulunan fosillerden çok farklı olduğu anlamına geldiğini söylüyor.

_kiyaslama_
Seckenberg Araştırma Enstitüsü’ndeki ekibin bir üyesi olan Gerald Mayr, “Pengulenler düşündüğümüzden çok fazla çeşitliliğe 60 milyon yıl önce sahipti ve evrim tarihlerinde o dönemde büyük oranlara ulaşmıştı. Bu çeşitlilik, penguenlerin muhtemelen 65 milyon yıl önce “Dinozor Çağı” döneminde evrimleştiğini gösteriyor.

dev-penguen_imparator-penguen_-karsilastirmasi

(Solda) Yeni dev penguen ayak kemikleri ile (Sağda) İmparator Penguen kıyaslaması

1,5 metre boyunda olduğu düşünülen keşif, antik penguenlerin  bilinen en büyük örnekleri arasında yer almasına rağmen, en büyük penguen fosili Antarktika’da 45 ila 33 milyon yıl önce yaşamış bir canlı olduğu belirtiliyor.

Çeviri: Reha BAŞOĞUL