Günümüzde teknoloji kullanımının artmasına bağlı olarak işverenler veya girişimciler özellikle internet üzerindeki faaliyetlerine daha çok ağırlık vermeye çalışıyor. Teknolojinin gelişimi ve İnternete ulaşmanın kolaylığı ile birlikte ortaya çıkmış olan dijital pazarlama kavramı geleneksel pazarlamaya nazaran daha çok kitleye hitap ediyor. Dijital pazarlamayla birlikte kelime dağarcığımıza yeni giren iki kavramla tanışalım: SEO ve SEM.



SEM nedir?
Tam açılımı Search Engine Marketing olan bu kavram kısaca arama motoru pazarlamacılığı olarak tanımlanabilir. İnternet kullanıcısı, bir arama yaptığında ilk çıkan tüm sonuçlar organiktir. Burada
sayfaların görüntülenmesi ise ücretsizdir. Öte yandan sayfanın üst kısmındaki sağ sütunda olan başlıklar ise ücretli reklamlardır. Aslında SEM ajansının yaptığı iş tam olarak burada devreye girer.
Çünkü SEM, işvereni olduğunuz bir işletme ile ilgili söz öbeklerini arayan potansiyel müşterilerine bu şekilde reklam verme olanağı sağlar. Bu söz öbeklerine ise anahtar kelimeler denir. SEM, arama
motorlarında anahtar kelimelerin aratılması sonucunda gerçekleşen bir görüntülenme çalışmasıdır.

Potansiyel müşteriye ulaşmanın yolu: SEO ve SEM
İşletmelerin kullanmış olduğu bu iki farklı yöntem biri optimizasyonken diğeri optimizasyon sonucunda doğan pazarlama yöntemleridir. Daha fazla kitleye ulaşma ve kitlelere ulaşıp pazarlama kısmına
geçilmesi amaçlanmaktadır. SEO ve SEM, her işlemin online olarak halledildiği günümüzde işletmelerin dikkat etmesi ve uygulaması gereken iki çalışmadır. Bu uygulamalar sayesinde potansiyel
müşterinin dikkatini üst sonuçlar çekerken, online alışveriş için eyleme geçmesi hızlanır.