Reklamsız Sözcü
EMİN ÇÖLAŞAN

Aşı olunca!..

30 Kasım 2017

Sevgili okurlarım, birkaç gün önce gazetelerde bir haber okudum. İsmini ilk
kez duyduğum ve hiç tanımadığım bir gazeteci meslektaşımız İstanbul'da vefat etmişti.
Ölüm nedeni zatürre…
O sırada rastladığım bir doktor sordu:
“Siz zatürre aşısı oldunuz mu?”
Olmamıştım.
“Ölümcül bir hastalıktır, belli bir yaştan sonra bu aşıyı mutlaka yaptırmak gerekir” dedi.
Başka doktorlara da
sordum, onlar da aynı şeyi söyledi…
Öncesinde uyardılar:
“Yan etkileri olabilir, kırıklık, titreme ve ateş yapabilir…”

* * *

Ve aşı yapıldı…
Hemen ardından ateşim 37.5 oldu, kırıklık, kolda ağrılar, titreme başladı.
Aşının prospektüsünü okudum, bunların olma olasılığının yüksek olduğu belirtiliyordu.
Çok yaygın görülen yan etkiler bölümünde ise aynen şu ifadeler yer alıyordu:
“Enjeksiyon yerinde ağrı ve acı, sertleşme ve şişme, sıcaklık hissi ve ateş… 10 hastanın en az birinde görülebilir.”
Şimdi bunların tamamını yaşıyorum…
Üstüne kırıklığı, terlemeyi ve hasta hissetmeyi de ekleyin.
Dün doktorlara yine sordum, “Normaldir, beklenen sonuçtur. Tek çaresi yatıp dinlenmektir” dediler…
Bu durumda dün dinlenmeye karar verdim!
Mazeretim budur, bugün için sizlerden özür diliyorum.
Ancak zatürre aşısının çok önemli olduğunu da bu vesile ile öğrenmiş oldum.

6662’ye SOZCU yaz gönder, reklamsız sözcü plus’a anında abone ol. (Türkiye'den)

Emin Çölaşan
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more