Bozkırın ortasında parlak, ışıltılı, çağdaş, 2 üniversitesi olan bir şehrin doğmasına liderlik yaptı. Eskişehir, Avrupa kentlerinde rastladığımız ve  “Ben de böyle bir şehirde yaşamış olsaydım...” diye özlemini çektiğimiz bir kent oldu.  CHP’nin örnek olarak gösterip, “eğer yerel seçimlerde bizim partimizin adaylarını belediye başkanı seçerseniz Türkiye’nin bütün kentleri Eskişehir gibi olacak...”  diyebileceği modeli Yılmaz Büyükerşen’in Belediye Başkanlığı  yarattı.
Silahlı saldırıya uğradı.
Cumhurbaşkanı (AKP Genel Başkanı) hemen siyasetçisi refleksini çalıştırdı.  Büyükerşen’den “şehirlerde yaşanan rant çeteleşmesinin nedenleri hakkında”  rapor istedi.
Rapora ihtiyaç var mı?
Yüksek Hızlı Tren’e bak!
Çeteleşmeyi kim yarattı gör.
Ankara’dan İstanbul’a ulaşıp Marmaray hattıyla Avrupa Yakası’na geçip Halkalı üzerinden Edirne’ye bağlanacak olan “Yüksek Hızlı Tren(!) ”  Eskişehir’e uğruyor, Gebze’den geçiyor, Pendik’e geliyor, duruyor. Çünkü Marmaray bitmedi.  76 kilometrelik Marmaray’ın sadece 12 kilometrelik Kadıköy-Yenikapı bölümü açılabildi.

* * *

Oysa Marmaray’ın tamamı 2010 yılında bitirilecekti.  “Boğaz Tüp Tüneli” ayrı ihale edildi. Tüp tüneli Japon firması zamanında yaptı bitirdi. Ancak tüp geçiş 2 yıl “Boğaz’ın deniz suyunda sosis misali” hiçbir işe yaramadan öylece bekledi. Çünkü Gebze ile Halkalı arasında yeni raylar ve kurulacak istasyonlar zamanında bitirilmedi. İhaleyi kazanan Fransız  şirketi (Alstom- Marubeni)  ile Türk şirketi (Doğuş)  işi bitirip 2010 yılında teslim etmediler. 3.5 yıl geçti, işi bırakıp, Ulaştırma Bakanlığı’nı (o sırada bakan Binali Yıldırım idi) uluslararası Tahkim Mahkemesi’ne şikayet ettiler, dava açtılar. Üste para istediler. Bu mahkemenin sonucu ne oldu, o da şimdiye kadar açıklanmadı. Maliyet çok şişti. Yarım kalan iş, başka şirketlere ihale edildi. O dönemin  Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Marmaray’ın 2013 yılı 29 Ekim günü bitirileceğini” ısrarla söyledi.
2017 yılı bitiyor.
7 yıl geçti, gitti.
Marmaray henüz bitmedi.
1 milyar dolara bitecekti.
4 milyar dolar harcandı.
Kaç milyar dolara bitecek?
Kazığı yiyen halk bilmiyor.

* * *

Bu arada Ankara-Eskişehir-İstanbul arasında yapılan “Yüksek Hızlı Tren” bir süre Pamukova’dan Pendik’e 120-130 kilometre hızla geliyor sonra Bilecik ile Bozüyük arasında 100  kilometrenin de altına 70-80 kilometre hıza iniyordu. Çünkü  Geyve-Arifiye arasındaki tüneller zamanında bitirilememişti. İktidara yakın havuzcu firmaya ihale edilen Bilecik tünel inşaatı çöktü ve uzunca bir süre zaman yitirildi.  Japon, Çin, Fransız hızlı trenleri saatte 350-400 kilometre hız yaparken, Pendik’e kadar gelip duran Türkiye’nin hızlı treni saate ortalama 120-130 kilometre hızda kaldı.
Yüksek Hızlı Tren.
Hantal Tren oldu.
Hantal Tren, halka hızlı tren fiyatına mal edildi. Eskişehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen’e “silah çekilince” öğrendik ki,  hantal trene dönüşen proje, “şehir rant çetesi peydahlamada”  süper hız yapmaktaymış. Yüksek Hızlı Tren rayları Eskişehir’i ortasından ikiye böldü. Tren yolu yer altına alındı. Eski tren yolunu ise TCDD (Ulaştırma Bakanı’na bağlı) sadece 700 metre uzunluğunda avuç içi park haline getirdi. 700 metrelik parka 5 büfe yerleştirip 19 yıllığına ihaleye çıkardı. Büfe ihalesini alan emekli polis de kazancını artırmak için her bir büfenin önüne 50-60 masa koyarak yolu kapattı. Halkın kullandığı yolu kapatamazsın diyen Belediye Başkanı’na da silah gösterdi. Cumhurbaşkanı bunlardan haberi yokmuş gibi “bana çeteleşme raporu yaz” diyor.
Hızlı Tren, hızda hantal.
Çete üretmekte hızlı.