Er olur, onbaşı olur, çavuş, teğmen, yüzbaşı, binbaşı, yarbay, tümgeneral olur; “Askerliğin namusunu, Türk Sancağının şanını canımdan aziz bilip icabında vatan, cumhuriyet ve vazife uğruna...” diye yemin eder. Yemini peşinde ölmek,  asker için şereftir. Yine de insanın aklına hemen “neden, niçin, nasıl böyle bir kaza olur...” soruları geliyor.
İnsan yakıştıramıyor.
Baksana!
Yeminlerinin peşindeydiler.
Cudi Dağı.
Kato Dağı.
Tendürek Dağı.
Çözüm sürecinin yarattığı siyasi aymazlık sayesinde  terörün, bu dağlarda kurtarılmış bölgeler yarattığı ve çok dar girişleri olan gizli saklı mağara içlerinde yaşam alanları oluşturduğu ve bu alanları silahla doldurduğu biliniyordu.
Çözüm, çözüm olmadı.
1 tümgeneral, 2 albay, 1 yarbay, 1 binbaşı, 3 yüzbaşı, 1 üsteğmen, 2 başçavuş, 2 uzman çavuş yeminlerinin peşinde kurtarılmış ilan edilen dağları terörden temizleme görevindeydiler. Yapılan açıklamaya göre, askeri helikopter, yüksek gerilim hattını seçemedi, gece karanlığında dağa çakıldı.
Tanrı rahmet eylesin.

*  *  *

13 şehitten biri olan Tümgeneral Aydoğan Aydın, 25 yıl önce üsteğmenken yemini peşinde duygularını şiire dökmüştü:
Hanke’ ye Ağıt
Doksan kişiydik biz o gün,
Aç, susuz, uykusuz,
Nasır tutmuş ayaklarla
Yürüyorduk Kaygusuz.
Sis, çamur, kanla, terle
Üzerindeydik bulutların
Ayrım Hanke yaylasında
Yeşerirken umutlarım.
Soğuk namlular elimizde,
Yürüyorken dağlara
Şehitlerden selam geldi
Savaşan tüm sağlara
Uzaklarım yakınlaştı.
İnancımla, davamla
Uyan Hanke geliyorum
Heybetimle  havamla.
1992
Aydoğan Aydın.
Topçu Üstğm.
Hanke Yaylası, bu  dağların ortasındaydı ve 25 yıl sonra Tümgeneral Aydoğan Aydın,  Kato Dağı’nın tepesinden Ankara’da Cumhurbaşkanı’na  telefonla “bu dağlara çok yığınak yapılmış, temizlenmesi için kararlılıkla devam ediyoruz...” diye bilgi veriyordu. Bu bilgi video-konferans aracılığıyla bütün ülkeye TV’lerden canlı görüntüsüyle  yayınlanmıştı.

*  *  *

Fransız-Alman ortak yapımı Cougar askeri helikopterinin yüksek gerilim hattına takılarak yaptığı ilk kaza değildi. 2013 yılında aynı tip askeri helikopter Isparta Eğirdir’de eğitim uçuşu sırasında yüksek gerilim hattına takılmış, 4 asker şehit olmuştu. Aynı nedenle bu ikinci kazaydı. Yüksek gerilim hattını görmemekten kaynaklanan bu ikinci kaza olduğuna göre bir sorumlusu olmalıydı.
1-Pilot mu yeterli eğitim almamıştı?
2-Helikopterin bakım eksiği mi vardı?
3-Yüksek gerilim hattını algılayacak teknik alet bu helikopterde yok muydu? Neden yoktu?
4-Ordu, Balyoz ve Ergenekon kumpasının yarattığı derin tahribatı henüz giderememiş olduğu için mi bu kaza oldu?
5-Hangisi?
İnsan hiçbirini yakıştıramıyor!