Artık kendisi bir yerde halk kahramanımız sayılır. Her ne kadar 10 Kasım haftası maruz kaldığımız sosyal medya gösterisini yapma nedenlerini tam olarak bilmesek de Ata’mıza böylesi sahip çıktığı için hemen ulusal kahramanlarımız arasına sokuverdik Elon Musk’ı.

Elon Musk geçtiğimiz hafta benim gibi kendisini uzun zamandır takip edenlerin bildiği eğlenceli pazarlama yöntemiyle yeni tanıtacağı elektrikli TIR için heyecanlı tivitler atmaya başladı. Bunlardan biri yeni kamyonun robota dönüşüp uzaylılarla savaşabildiği ve müthiş Latte yapabildiğini duyurduğu eğlenceli tivitti. Önceki gün tasarımı ve özellikleriyle göz kamaştıran Tesla kamyon tanıtıldı.

MADONNA: NEREDE BENİM TESLA?

Maksumum doluluk ve en yüksek hızda 805 kilometre menzile sahip, konvansiyonel kamyonlara göre daha çabuk hızlanan ve daha iyi yokuş yukarı performans gösterdiği söylenen kamyonun tabii ki en önemli özelliği otonom sürüş sistemine sahip olması.

Elon Musk’ın söylediğine göre bu kamyon, dizel kamyonlara göre sahipleri için yüzde 20 daha az maliyetli olacak. Tesla bu kamyonun şarjı için ABD içinde yeni bir şarj ağı kurmayı planlıyor. Mega şarj adını vereceği bu istasyonlar kamyona otuz dakikalık şarj ile 640 km menzil verebiliyor.
Tabi bu tanıtımın tek bir amacı vardı. O da Madonna’ya bile Musk’ın Instagram fotoğrafının altına “Nerede benim Tesla?” diye mesaj attıran Model 3’ün üretiminin gecikmesini unutturup, şirketin sağlıklı bir şekilde Ar-Ge ve üretim yapabildiğinin altını çizmek!

Bu nedenle tanıtıma bir de gerçekten müthiş görünen spor otomobil eklendi. Roadster, 1.9 saniyede 100 kilometre hıza çıkabilen dünyanın en hızlı spor otomobili olarak tanıtıldı. 2020 yılında satışa sunulacak otomobil için ön sipariş de açıldı. Buna göre kredi kartınızla 5 bin dolar kapora veriyorsunuz sonra da on gün içinde 245 bin dolar daha verip 1000 adet üretilecek “Founders Series” sınırlı sayıda otomobilden birine sahip olabiliyorsunuz.

s-06-tir

Amazon’dan tam 1 milyar dolar!


Geçen hafta tam da bu konu üzerine yazmıştım, üzerine müthiş denk geldi. Biz geçen yüzyılın teknolojisi otomobili, tam da dünyaya nasıl pazarlayacağımız konusunda en küçük bir fikrimiz olmaksızın paraları basarken dünya dijital çağda inanılmaz paraları bizim devlet vizyonumuzun çok uzağına harcıyor.

Geçen hafta Netflix’in gelecek yıl içeriğe yani dizilerine, özgün filmlerine 6 milyar dolar harcayacağını yazmıştım.

Geçtiğimiz günlerde bu kez Amazon’dan bu alanda ciddi bir yatırım haberi geldi. Amazon, Prime adını verdiği ve henüz Netflix gibi küresel aboneliğe açmadığı dijital yayın platformu için geçen hafta Yüzüklerin Efendisi’ni dizi haline getirmek için yayın haklarını satın aldı. Ve Tolkien Ailesi’nin de katkılarıyla yeni karakterler ekleyeceği seri için 1 milyar dolar harcayacağı haberi her yeri sardı. Sadece bir içerik için harcanan paraya bakar mısınız? E bu insanlar bu işi kâr için yapıyor, gelecek parayı hesap edin artık. Ve dünya bu vizyonla parasını bunlara yatırırken bir de bize bakın. Tüm kısır tartışmalarımıza, eğitim sistemimizin geldiği hale... Yazık yine çok büyük bir fırsatı kaçırıyoruz dünya yeni bir endüstri devrimine girerken...