Sözcü Plus Giriş
TAYLAN KÜMELİ

Hazımsızlık için iki öneri

4 Ağustos 2017

Her türlü gıdayı, özellikle de asit içerenleri çok fazla tüketirseniz, sindirim sisteminiz zorlanır ve hazımsızlık yaşarsınız.
İşte bu can sıkıcı sorundan kurtulmanın doğal çözümleri…

buyuk_1

Mideniz öğütücü değildir

mideniz-ogutucu

Yiyecek ve içecekler ağızdan yemek borusuna geçerek mideye ulaşır. Mide, yiyecekleri tümüyle sindirme ya da besinleri öğütme yeteneğine sahip değildir. Midenin değişik bölümleri, çalkalama, asitle karıştırma ve çevirme, sindirim enzimleri salgılama ve hamur haline gelmiş yiyecekleri depolama gibi değişik görevleri yerine getirmek üzere yapılanmıştır. Mide, kısmi olarak sindirilmiş içeriğini yavaşça bağırsaklara bırakır. Safra kesesi, onikiparmak bağırsağına henüz gelmiş olan asidik mide içeriğini nötrleştirir.

Sakın ölçüyü kaçırmayın

olcuyu-kacirmayin

Eğer fazla yemek yerseniz, özellikle de asitli yiyecekleri çok tüketirseniz ve mide fazla asit üretirse, onikiparmak bağırsağı bunların hepsini alamaz ve bir kısmı midede kalarak hazımsızlığa neden olur. Tüm bu aşamalardan sonra yiyecekler, pankreasın sindirim enzimleriyle karıştıktan sonra ince bağırsak boyunca yoluna devam eder. Bu yolculuğun son bölümünü kalın bağırsaklar oluşturur. Vücut, yiyeceklerden alacağını aldıktan sonra kalanları dışarı atar. Hemen göğüs kafesinin altındaki sıkıntı ve ağrılar da midedeki asit yoğunluğundan kaynaklanır. Asidin fazlası yemek borusundan yukarı çıkıp bronş girişine fışkırırsa, şiddetli bir yanma hissedilir.

Yemekte aceleci olmayın

yemekte-aceleci-olmayin

1. Size yemeyi durdurmamızı söyleyen geri besleme mekanizmasını atlamış olursunuz.

2. Tat alma cisimcikleri, belirli yiyecekleri parçalamak için doğru sindirim enzimlerini hazırlamak üzere beyne hazırlık sinyallerini gönderemez.

3. Çiğnemeden yemek, fazla tükürük salgılanmasına neden olur ve aşırı salgılama sonucu enzimlerin etkisi azalır.

Bunlardan kaçının

bunlardan-kacinin

Narenciye, mayalı içecekler, fıstık, kırmızı etli ve baharatlı yemekler, konserve yiyecekler, koruyucu olarak sitrik asit içeren, ticari olarak kutulanmış meyveler, sirkeli yiyecekler, sıcak sıvılar, ağrı kesici ve C vitamini gibi bazı ilaçlar hazımsızlığa neden olur.

Mutlaka deneyin

mutlaka-deneyin

Yemeklere anason tohumu ve soğan eklemeye çalışın. Mide yanması başladığında soğuk süt veya bir parça tuzla birlikte soğutulmuş nane çayı için. Bu gıdalar sindirim sistemini rahatlatır. Yemeğinizi yavaş yiyin ve yemekten sonra yürüyüş yapın.

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more