Reklamsız Sözcü
TAYLAN KÜMELİ

Migrene karşı hızlı çözümler

19 Mayıs 2017

Migrenin şiddetini bazı önlemlerle hafifletebilirsiniz. Örneğin, beklenen ataktan üç gün önce boyun ve omuz masajı yaptırın, naneli yeşil çay için, yasaklı gıdalardan uzak durun, kriz anı için evinizde kivi, elma bulundurun…

Migren, ataklar halinde oluşan bir tür baş ağrısı olarak tanımlanır. Ataklar 4-72 saat arasında sürer. Kişi, ataklar arasında kendini normal hisseder ancak bir sonraki atağın endişesini taşır. Migrende baş ağrısının yanı sıra bulantı, kusma, ışığa ve sese duyarlılık gibi belirtiler de görülür. Hastalığı önlemede en önemli adım, hastanın ağrısının hangi faktörler tarafından tetiklendiğinin bulunmasıdır. Bazı kişilerde tetikleyici unsur besinler olduğu halde bazı durumlarda da baş ağrısıyla tüketilen gıdanın hiçbir ilgisi olmayabilir. Peki gıdaların tetikleyici olduğu durumlarda ne yapmak gerekir…

3

Krizi beklemeyin önlem alın

BEKLENEN kriz döneminden önceki 4-6 hafta içindeki her haftanın bir gününde bol su için. Kriz esnasında iki kivi ve bir orta boy elma yiyin. İlk belirtilerin gözlenmesinden önceki üç gün boyunca, günde iki defa naneli yeşil çay için. Krizden önceki üç günlük dönemde, baş bölgesindeki kan akışını geliştirmek için en az bir defa boyun ve omuz bölgesine derin doku masajı yaptırın. Her sabah 10-15 dakika yoga egzersizi yapın; fırsatınız olursa yürüyün ya da yüzün. Gece geç vakte kadar uyanık kalmaktan kaçının. Akşam yemeğini en geç 20.00'de ve yavaş yavaş yiyin.

Ağrılı günlerde neler yiyip, içmelisiniz?

v Sebze çorbası
v Rafadan yumurta
v Patates ve diğer sebzelerin püreleri
v Izgara balık
v Muz, elma ve armut
v Papatya ve nane çayı
v Bol su

2

Çikolata ve muza dikkat!

Baş ağrısının tedavisi için, sosis gibi nitrit içeren besinlerin, çikolata, peynir, alkol, avokado, muz, portakal, soya sosu, dondurma gibi gıdaların diyetten çıkarılması gerekir mi? Bu durum nadiren gerekli olur. Migreni engellemek için genel olarak sağlıklı beslenmeye çalışmak büyük ölçüde yarar sağlar. Migrenin olağan şüphelileri olan bu besinlerin baş ağrınızı tetiklediğini düşünüyorsanız, değişik olasılıkları teker teker diyetin dışında bırakmanızda yarar var.

ÜÇ GÜN ÖNCE…

Beklenen bir krizden yaklaşık üç gün önce bir günlük meyve ve sebze orucu tutun. Sonraki iki günde de şeker, peynir, süt, mayalı ürünler, narenciye, konserve ürünler, kızarmış yiyecekler, çiğ soğan, sarımsak, baharatlı yiyecekler, fıstık ve alkol tüketmekten kaçının. Çeşitli besinler de içerdikleri bazı maddeler nedeniyle hassas kişilerde migreni tetikleyebilir. Örneğin, eski peynirlerde bulunan tiramin, başta kırmızı şarap olmak üzere alkolün yanı sıra, Çin yemekleri, et suyu tabletleri, hazır çorbalar ve donmuş gıdalarda kullanılan hidrolize maya ekstreleri ve hidrolize sebze proteinleri.

1

Tetikleyici faktörler

– Açlık
– Bilinçsiz beslenme (kafeinli, baharatlı vs gıdalar)
– Sigara
– Uykusuzluk
– Hormonal dengede değişiklik
– Menopoz dönemi
– Regl dönemi
– Hamilelik
– Hava kirliliği, sigara dumanı, parlak ışık, parfüm, lodos gibi çevre koşulları
– Havasız ortamlar
– Mevsimsel değişiklikler

Taylan Kümeli
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp