Şirketten yapılan açıklamada, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, "Kendi geliştirdiğimiz ve ürettiğimiz Ecotorq motor ailesi ile şanzımanın uyumu, araçlarımızdaki performans ve verimliliği benzersiz bir boyuta taşıyarak global arenadaki rekabet gücümüzü artıracak. Ağır ticaride Türkiye'nin ilk yerli şanzıman yatırımı ile mühendislik ve Ar-Ge kapasitemizi geliştireceğiz" dedi.
Türkiye'nin ilk kamyon üreticisi Ford Otosan, ilk olarak 320 Ar-Ge mühendisinin çalıştığı ve 100 milyon doları aşan bir yatırımla seri üretimine başladığı yeni nesil Ecotorq motor üretimi gerçekleştirmişti.
Çin'e gerçekleştirilen teknoloji ve mühendislik ihracatı sonucu ise Ecotorq motorlu kamyonlar, Çin'de pazara sunulan JMC Weilong kamyonunda kullanıldı.
Ford Otosan ilk önce 1986 yılında Türkiye'nin ilk yerli dizel motoru Erk'i üretti. Ardından 2003 yılında, ağır vasıta motoru olan Ecotorq'u geliştirmişti.
REUTERS
Ford Otosan'dan 49.5 milyon euroluk yatırım
Ford Otosan, ağır ticari araçlardaki şanzımanı Eskişehir İnönü Fabrikası'nda üretmek için 49.5 milyon euro yatırımla çalışmalara başladı.