RMK Classic Genel Müdürü Füsun Kuran’la Brooks Brothers markalarının 200. yılı için buluştuk. Kuran “Markamızın doğum yılı 200 yıl öncesi de olsa, yaklaşımı hâlâ genç. 2018 bizim için de inovasyon ve yeni trendlere öncülük edeceğimiz bir yıl olacak” dedi.

Füsun Hanım, 2017 kolay bir yıl değildi. Yine de ciro hedeflerinizi tutturdunuz sanıyorum?

Hem de hiç kolay bir yıl değildi! Özellikle ilk 3 çeyrek çok sıkıntılı geçti ancak son çeyrekte, özellikle aralık ayında çok yüksek bir yılsonu alışverişi talebi ile karşılaştık. Sektörü kurtaran da bu oldu açıkçası.

Birkaç rakam rica etsem?

2015 yılında yüzde 30 ciro ile yüzde 15 kâr artışı yapan RMK Classic Giyim olarak, 2016 yılını ciroda yüzde 28 artışla tamamladık. 2017 yılında ise yüzde 30 büyüme ile hedeflenen rakamın üzerinde bir artış yakaladık. Brooks Brothers markasıyla 2019’a kadar bayilik sistemi ile mağaza sayısını 20’ye çıkarmayı ve yüzde 20 kâr ile yüzde 40 ciro artışı planlıyoruz.

BAŞKANLARIN MARKASI


Bildiğim kadarıyla Brooks Brothers ile bizzat Sayın Rahmi Koç yakından ilgileniyor. Bu özel ilginin sebebi ne acaba?

Tüm dünyada ‘Başkanların markası’ olarak biliniyor Brooks Brothers. Abraham Lincoln’den Barack Obama’ya 44 ABD başkanının 39’u Brooks Brothers’ı tercih etmiş. Rahmi Bey de uzun yıllardır zevkle kullanıyor.

Hollywood’un ünlü isimleri Fred Astaire, Cary Grant, Clark Gable, Ashton Kutcher, Ben Affleck, George Clooney gibi isimler de Brooks Brothers giyenler arasında.

Küçük de olsa bir kadın koleksiyonunuz da var mı?

Amerikalı tasarımcı Zac Posen, 5 yıl önce Brooks Brothers için tasarımlar yapmaya başladı. Posen’in kadın koleksiyonu büyük ilgi görüyor. Bu yıl 10-14 Ocak tarihlerinde Floransa’da düzenlenen Pitti Uomo Moda Haftası’ndaki defilemizde kadın koleksiyonuna ait şık smokin ceket, ipek satenden bordo pijama seti, tüvit ceketin altına giyilen motifli kazaklar büyük beğeni topladı.

5 YILDA 10 EDWARDS


Sizin bir de Edwards markanız var.

RMK Classic Giyim çatısı altında hizmet veriyor, evet. Edwards markasının Akmerkez, Oasis Designer Outlet, Kalamış Marina, Konak Pier AVM ve Land Of Legends olmak üzere toplam 5 mağazası bulunuyor. RMK Classic Giyim olarak 5 yıl içinde Edwards mağazalarının sayısını da 15’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bir de yeni yapılanma süreci kapsamında marka karması için birkaç Türk tasarımcı ile işbirliği planlanıyoruz.

En yüksek ciro hangi mağazanızdan?

Doğrusu Antalya Land of Legends bizim bile beklentilerimizin üzerinde bir performans yakaladı. Son yıllarda yabancı turist karmamız değişti malum. Antalya her türlü turistin hâlâ çok sevdiği bir destinasyon.

ÜTÜ İSTEMEYEN TAKIM ELBİSE


200 yaşına bastı sanıyorum marka. En çok satan ürünü, en büyük başarısı nedir?

1818’de New York’ta kurulduğu günden bu yana Brooks Brothers, uluslararası perakendecilikte efsaneleşmiş bir marka. En büyük başarısı da tabii ki ütü istemeyen gömleği! Bizim de Türkiye’deki satışımızın yüzde 40’ını bu meşhur gömlekler oluşturuyor. Pek çok marka ‘ütü istemeyen’ gömlek yaptık diyor ama yüzde yüz pamuktan üretilen ve yine de ütü istemeyen tek gömlek Brooks Brothers. Zaten o nedenle yüzyıllardır müşterimiz vazgeçmemiş. Şimdi bir de ütü istemeyen takım elbise yaptık. Profesyoneller için çok önemli çözümler bunlar. Gömleklerimiz Amerika’da, takımlar ise İtalya’da üretiliyor. Herkese bir Brooks Brothers gömlek aldırmak benim bu markadaki başarım olacak! Hayalim bu.

BEŞİKTAŞ SPONSORLUĞU MARKAYA GÜÇ KATTI


Bir de ödül mü aldınız ocak ayı içinde?

Şöyle; biliyorsunuz 2016 yılında Beşiktaş Spor Kulübü’nün resmi giyim sponsoru oldu Brooks Brothers. 9 Ocak’ta da Antalya’da düzenlenen FIFEX (Futbol Endüstrisi ve Forum Fuarı) tarafından verilen Futbol Endüstrisi Ödülleri’nde ‘En Şık Sponsor’ ödülüne layık görüldük. Bu sponsorluk markamıza güç kattı.