BMW, MINI markasını satın aldıktan sonra markadaki gelişim gayet açık ve ortada oldu. Yeni nesil motorlar, yeni nesil teknolojiler ve yeni tasarım dili markayı çok farklı bir noktaya taşıdı. Adeta BMW markasının yeni nesil teknolojileri ve geliştirmelerini uyguladığı bir marka olan MINI, şimdide elektriklenmeye hazırlanıyor.

2-kopya

Çin otomobil pazarı BMW için en büyük pazar. Alman firma Çin'de geçtiğimiz yıl 560 bin araç satışı gerçekleştirdi. Amerika ve Almanya'nın toplamından fazla... Bu yarım milyonluk satışın içerisindeki 35 bin adette MINI markasının. Bavyeralı marka geçen yıl elektrikli MINI üretimine 2019 yılında İngiltere'deki ana fabrikada  başlayacağını söylemişti ama üretim talepleri küçük ve bu fabrika için gelecekte binlerce kişilik istihdam markayı zorlayacak.

1-kopya

LMC Üretim Direktörü Justin Cox, "Bu açıklamaların içinde bir miktar paranoya her zaman vardır. MINI'nin gelecek planları elektrik üzerine yoğunlaşıyor. Eğer bu durum gerçekleşirse Oxford'taki fabrikayı zorlu bir geçiş süreci bekliyor." dedi. IHS Automotive'den Ian Fletcher, geride bıraktığımız 2017 yılında BMW markası, 2022 yılındaki yeni nesil modellerin üretim yerinin değişikliğinin kararını verdiğini açıkladı. Bu durumda firma optimum seviyede üretim maliyeti oluşturmak için İngiltere'nin dışına çıkacaktır.

3-kopya

BMW, Alman çalışanlarına Çin hareketi güvencesinde de bulundu. Tüm bu açıklamaları incelediğinizde de markanın yeni
ürünleri için hali hazırda en çok satış yaptığı pazarı seçmesi olası bir durum. Tabi ki ekstra düşük iş gücü maliyeti de bu işin
en önemli unsurlarından biri.

4-kopya