Yazının başında da belirtildiği gibi Mercedes-Benz markasının ürün gamının en üstünde bulunan modeli olan S Coupe karşınızda.

S-Serisi Coupé, yeni krom alt eklentiye sahip ve geniş hava girişlerinden oluşan yeni bir ön tamponla karşınıza çıkıyor. Yeni yan marşpiyeler ve V12 motorlu modelin görünümünde olan çift egzoz çıkışları dinamik görünümünü destekliyor.
Eski versiyona göre daha dinamik bir duruşa sahip olan AMG tasarım konseptinde de yeni ön ve arka tamponlar kullanılmaya başlanıyor. Her biri krom çerçeveye sahip iki adet büyük hava girişi ön bölümü S-Serisi Coupe’ye yakışan bir şekle sokuyor.

4
Yeni Mercedes S-Serisi Coupé’deki sesli komut sistemi LINGUATRONIC 450’ye kadar sözlü komutu algılayarak artık sadece bilgi ve eğlence sistemlerinin değil, iklimlendirmeden koltukların masaj fonksiyonuna kadar çok geniş fonksiyonların yönetilebilmesini sağlıyor. Otonom sürüşe giden yolda teknolojileri güncellenen araçta ayrıca yolu tarayarak süspansiyonların sertliğini ayarlayabilen altyapı da kullanılmaya başlandı.
Şubat 2018 itibarıyla Mercedes-Benz S-Serisi Coupé Türkiye’de1.257.700 TL’den başlayan fiyatlarla satılmaya başlandı.

Yeni S-Serisi Coupé’nin en önemli yeniliklerinden biri olarak yenilikçi OLED teknolojisine sahip arka aydınlatma grubu. Bu teknolojide (organik ışık yayan diyot) organik malzemelerden üretilen ince tabakalar, bir cam plaka üzerine bastırılıyor ve ışıldaması sağlanıyor. Toplam 66 adet ve son derece ince olan OLED, arka aydınlatma grubu içerisinde yerini alıyor ve otomobili diğer otomobillerden farklılaştırıyor.

Aracın merkezi kilidinin açılıp kapanması animasyonlu dinamik bir ışık dizisi ile vurgulanırken OLED üniteleri yavaş bir biçimde kararıyor ve önemli bir Mercedes-Benz özelliği olan çok kademeli ışık teknolojisi devreye giriyor. Bu, fren lambaları ve sinyal lambalarının ışık yoğunluğunun yol koşulları ve ortam aydınlığına (gündüz/gece) bağlı olarak ayarlanması anlamına geliyor.

S-Serisi Coupé’nin iç mekânı 12,3 inç büyüklüğünde iki adet yüksek çözünürlüklü ekran etrafında tasarlanmış. Zaten ön kısma baktığınızda kabinin tasarımının yatay çizgisinin bu ekranlar üzerine kurulu olan tasarım çizgisinden geldiğini hemen fark ediyorsunuz.

1
Yeni modelin direksiyonunda dokunmatik kumanda panelleri kullanıma sunulmuş. Tıpkı akıllı telefonların ekranı gibi bu paneller de sürükleme ve dokunma prensibiyle çalışıyor.

Tüm S-Serisi modelleri, en güncel COMAND Online bilgi ve eğlence sistemlerini standart olarak sunuyor. COMAND Online, topoğrafik harita ekranı, foto grafik 3 Boyutlu binalar ve 3 Boyutlu harita yönlendirmesi ile hızlı 3 Boyutlu sabit disk navigasyonu için ön hazırlık sunuyor. Sistem navigasyon haritası üzerinde; hava durumu, güncel yakıt fiyatlarıyla birlikte akaryakıt istasyonları ve park yerleri olmak üzere birçok bilgiyi gösteriyor. “Near Field Communication” teknolojisi sayesinde akıllı telefonlar dijital araç anahtarına dönüşürken, akıllı telefonlar kablosuz olarak veya herhangi bir bağlantı olmaksızın araç içinde şarj edebiliyor. Kablosuz şarj özelliği Qi standardını destekleyen veya bu özellikle sonradan donatılmış olan 15,2 cm’ye kadar ekran büyüklüğüne sahip tüm mobil cihazlarda kullanılabiliyor.

İsteğe bağlı olarak sunulan virajda eğim özelliğine sahip MAGIC BODY CONTROL, 2014 yılında S-Serisi Coupé modelinde kullanılmaya başlandığında seri üretim otomobiller için dünyada bir ilkti. Viraj içine doğru 2,65 derece yatan karoser böylece yolcuların hissettiği yanal kuvvetleri minimize ediyor. Yenilikçi sistem virajları ön camın arkasına gizlenen stereo kameralarla tespit ediyor. Yeni S-Serisi Coupé’de bu özellik daha da iyileştirildi. Sisteme ait yeni stereo kameralar çok daha verimli ve hassas çalışırken 180 km/s hıza kadar destekliyor.

3

S 560 Coupé modelinde sunulan yeni çift turbo beslemeli V8 motor, öncüsüne oranla yüzde 8’e kadar daha az yakıt tüketiyor. Yakıt tüketimini düşürmek üzere yeni V8 motorda güç gereksiniminin olmadığı durumlarda subap kumanda sistemi CAMTRONIC üzerinden dört silindir devre dışı bırakılıyor. Bu sayede yük değişim kayıpları azaltılırken, aynı zamanda çalışma düzeyi daha yüksek güç gereksinimine kaydırılarak aktif olan dört silindirlin genel verimliliği de arttırılıyor. Turbonun iki silindir sırasının ortasına V’ye yakın konumlandırılmış olması bir diğer önemli özellik olarak öne çıkıyor. Yeni V8 motor 469 bg ve 700 Nm üretiyor.

2

V6 benzinli motor ise 367 bg güç üretiyor ve Coupé’de S 450 adıyla satılıyor. Sürüş anında yakıt verimliliğini artırmak üzere ise yeni “süzülme fonksiyonu”’na sahip. Sürüş şartları ve akünün şarj durumu uygun olduğunda içten yanmalı motor güç aktarma organlarından ayrılıyor ve rölantide çalışmaya devam ederek aracın boşta süzülmesine imkân tanıyor. S 450’de önemli bir yenilik olarak 9G-TRONIC otomatik şanzıman hemen göze çarpıyor.