İlk yerli otomobili üretmesi için beş babayiğit bulundu lakin fabrikanın kurulacağı yer dahi henüz kararlaştırılmadı. Oysa ilk satış bile yapılmıştı! Siftahı Cumhurbaşkanı alacaktı.
Açıklamalara göre ilk otomobil 2020 yılında hazır olmalı. Çaktırmadan sanayide ürettirirsin, ortamlarda “yerli otomobil bu” dersin, kim nereden bilecek?

* * *

Bu işin ciddi görünmesi için bir de “otomotiv bakanlığının kurulması düşünülüyormuş. Sektöre özel bakanlık... Şahane fikir! Tarihte örneği Sovyet Rusya’da vardı. O da ülkeyle beraber yıkıldı!
Zira Türkiye’de 1 başbakan, 5 başbakan yardımcısı ve 21 bakan var. Ne işe yarıyor? Hepsi karar almak için sarayın ağzının içine bakıyor.

* * *

Milli Eğitim Bakanı var, milyonlarca öğrencinin girdiği sınav akşamdan sabaha kaldırılıyor, haberi olmuyor! Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı var. Kadına şiddet yüzde 1400 artıyor. Sadece bir yılda 409 kadın öldürülüyor. Tecavüze uğrayan çocukların haddi hesabı tutulamıyor.

* * *

Otomotive geri dönersek... Bakanlığı kurduk, otomobili ürettik... Nasıl para kazanacaksın?
Sistemde mantık hatası var! Hâlihazırda devlet üretim bile yapmadan üreticinin kazandığı paradan fazlasını vergi olarak kasasına koyuyor.
Yurtdışına pazarlasa, o fiyata adamlar Mercedes alır. Türk malı araba ile mi uğraşacak? Yani Türk malı otomobilin yurtdışı fiyatı, Türkiye’de satılanın yarısı olacak!

* * *

Bakın; Türkiye’de satılan her 100 otomobilden sadece 30’u Türkiye’de üretildi, satılan sayısı 220 bini geçilemedi. Tamamını sen satsan yine o para çıkmaz.
Oysa otomotiv sektörü, 2017 yılında 28.5 milyar dolar dış satım yaptı. Vay iyi para kazandık diyeceksiniz değil mi? Demeyin!

* * *

Otomobil Türkiye’de üretilir. Türkiye’de üretilen lastikler takılır. Yerli olarak faturalanır, yerli hanesine yazılır. Oysa lastikte kullanılan kükürt, karbon siyahı, ham kauçuk, kord bezi, nylon ipi tümüyle ithaldir.
Yerli saç kullanıyoruz derler. Demir cevheri, Brezilya, İsveç, Çin’den gelir. Burada işlenir. Kablo yerli derler. Bakırı, alüminyumu ithal... Üzerindeki izolasyon maddesi polipropilen veya naylon ise petrol bazlı, Petkim üretimi... Kaldı ki Petkim’in sahibi Azeriler. Kâr oraya gider.

* * *

Türkiye’de otomotiv ihracatı yapan şirketlerin ihracat bölümü yoktur. Ana şirketin emirleri doğrultusunda sadece “uygulama ve sevkiyat” bölümleri vardır.
En büyük otomotiv yan sanayi üreticileri Bosch, Valeo, Eaton, ABB Elektrik, Raymond, Dow Corning, Nippon Denso, Federal Mogul, Grammer, Honeywell, Hella gibi şirketler hep yabancı sermayeli devlerin Türkiye uzantıları... Ülkelerine yolluyorlar kazandıkları paraları.

* * *

Tamam, otomotiv bakanlığı kuracaksın, yerli otomobilimiz göklerde diye uçacaksın. Lakin hayvan terli... Yemez artık kimse bu yemi!