Okulda Üniversite Modeli matematiği sevdirdi!

2 sene önce |

MEF Okulda Üniversite Modeli'nin karnesi verildi. Modelin bir eğitim-öğretim yılında Matematiği sevdirdiği ve başarıyı artırdığı karnesine yansıdı.

 

mef_universite_5

MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Eylül 2014’ten bu yana Ayazağa İlköğretim Okulu ve MEF Okulları’nda uyguladığı ‘‘Okulda Üniversite Modeli’’nin 2014-2015 Eğitim- Öğretim Yılı’nın son haftasında bir yıllık değerlendirmesi yapıldı.

Geleneksel ve modern meslek eğitimi modellerini birleştiren, teori ve pratiği eş zamanlı ve eşit oranda öğreten, bilime ve deneyime dayalı bir öğretmen eğitimi modeli OKULDA ÜNİVERSİTE’nin Eylül 2014’ten bu yana uygulandığı Ayazağa İlköğretim Okulu’ndaki uygulama sonuçları ve bu modelle dezavantajlı bir okulda başarının nasıl artırıldığı raporlandı.

MEF Okulda Üniversite Modeli değerlendirme toplantısına, projeye başından bu yana destek veren İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız, MEF Okulları Genel Müdürü Dr. Azmi Özkardeş, Sarıyer Kaymakamı Gürsoy Osman Bilgin, Sarıyer İlçe Milli Eğitim Müdürü İbrahim Tahmaz, MEF Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin katıldı.

Raporun sunumunu uzun yıllar Amerika’daki eğitim fakültelerinde öğretim üyesi olarak çalışan ve dünyadaki en başarılı eğitim fakültelerini inceleyerek OKULDA ÜNİVERSİTE MODELİNİ geliştiren MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Özcan yaptı.

okulda-universite

Prof. Dr. Mustafa Özcan, ‘‘Bu model, yedi boyutlu bir sistem olarak, öğretmen eğitimine ilişkin bütün unsurları içerecek şekilde tasarlanmıştır. Modelin ana fikri, eğitime ilişkin bilimsel bilginin üretildiği üniversite ile öğretmenlik mesleğinin işyeri olan okulların öğretmen eğitimini birlikte yapmasıdır. Böylece geleneksel “çırak-kalfa-usta modeliyle” modern “örgün meslek eğitimi modeli” birleşmekte, teori ve pratik eş zamanlı ve eşit oranda öğretilmektedir’’ diyerek Okulda Üniversite Modeli’ni özetledi.

‘‘Okulda Üniversite Modeli’’nin dört yıllık eğitim fakültesi versiyonunu MEF Üniversitesinde uygulamaya Güz 2014 dönemi itibariyle başlamış bulunmaktayız diyen Prof. Dr. Mustafa Özcan modelle ilgili şunları söyledi:

mef_universite_1

“AKADEMİSYENLER ÖĞRETMEN OLDU!”

“Modelin bütün boyutlarının uygulama konması için dört yıllık bir zaman dilimine gereksinim var. Biz henüz birinci yıldayız. Buna rağmen bu yıl MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi olarak özel MEF Okulları ve Ayazağa Orta Okulu’yla öğretmen eğitiminde ‘‘Okulda Üniversite Modeli’’ni uygulamak için İl Milli Eğitim Müdürlüğü’müzün izni ile işbirliği yaptık. Sarıyer İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün desteği ile uyguladık. Ayazağa Ortaokulunda beş tane beşinci sınıf var. Biz MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi olarak bu beş sınıftan dördünün matematik dersini üstlendik. Matematik öğretmenliği bölümündeki dört öğretim üyemizin bu dört sınıfın matematik dersini okutması için ücretli öğretmen olarak atamasını yaptırdık. Bu dört öğretim üyemiz okulların açıldığı 15 Eylül 2014’ten itibaren haftada üç gün Ayazağa Ortaokuluna giderek ders verdiler.

Bu deneyimlerini iki araştırma projesi olarak da çerçevelediler:

Birincisi “öğretmenlik deneyimi nedir nasıl kazanılır”,

İkincisi bütün dünyada kesirler konusunun öğretimindeki güçlükleri görerek farklı bir program uyguladılar ve bu farklılığın etkilerini araştırdılar.’’

muammer-yildiz_mef_1

“ÖNCE TUTUM TESTİ YAPILDI”

Tüm 5. Sınıf öğrencilerine Matematik Dersi’nde ne hissettiği özel bir anket tekniği ile farklı sorular aracılığı ile soruldu. Bu anket sonucunda; öğrencilerin, matematik dersine karşı olumlu tutumlar sergilediği, matematik dersini sevdiği, matematik dersinin ilgi çekici olduğunu düşündüğü, matematik dersine girerken sıkıntı duymadıkları tespit edildi.

“KESİRLER KONUSUNDA BAŞARI ARTTI”

5. Sınıf Öğrencilerinin Zorlandığı Kesirler Konusuyla ilgili Ön ve Son Test ile Klinik Röportajlar Yapıldı

Matematik eğitimi alanında öğrenilmesi zor olan kavramlardan; kesirler konusunda öğrencilere MEF Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği akademisyenlerinin geliştirdiği bir programla konular anlatıldı. Konular anlatılmadan ön test yapıldı. Konu anlatıldıktan sonra yapılan son test ile öğrencinin gelişimi izlendi. Ayrıca açık uçlu sorular ile 20 dakikalık klinik röportajlar yapıldı. Bu şekilde kesirler konusunda başarı arttı. Aynı zamanda sınıf içinde tartışma ortamı yaratılarak, öğrencilerin işbirliği yapması sağlandı. Öğrencilerin öğrenme ve eleştirel düşünebilme becerileri gelişti. Aynı test benzer demografik özelliklere sahip farklı bir ilköğretim okulda da uygulandı. Ayazağa İlköğretim Okulu’nda bu testin sonucunda %46’lık bir öğrenme artışı tespit edildi.

mef_universite_4

“EĞİTİMDE EN ÖNEMLİ AKTÖR ÖĞRETMEN”

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız ‘‘Eğitim camiasının duayeni olan Dr. İbrahim Arıkan’ın kurduğu Üniversitesinden eğitime katkı verecek böyle bir proje beklenirdi. Herkese destekleri için teşekkür ederim. Öğretmenlik onurlu ve gurur verici bir meslek. Dünyanın en iyi müfredatını yapsanız da eğitimde en önemli aktör öğretmen. Öğretmenlerimizin kendini yenilemesi ve güncellemesi çok kıymetli. Bu nedenle bu proje bizim için çok önemli.’’ dedi.

“GURUR DUYUYORUZ”

MEF Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin ise  ‘‘Eğitim kökenli bir kurumun Üniversitesiyiz. Bu projenin Üniversitemizde yapılıyor olmasından gurur duyuyoruz.’’ dedi.

YORUMLAR

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Sözcü veya sozcu.com.tr sorumlu tutulamaz.