Beş duyuya hitap etmeli

Görsel açıdan dikkat çekici bir şekilde tasarlanmış vitrinler, tüketicinin ilk olarak gözüne çarpan unsurlar arasında yer alıyor. Başarılı bir vitrin, müşterinin akılında kalır ve bir bakanı bir daha baktırır. Bir mağazanın düzeninde vitrinin yanı sıra, müzik, koku, personelin kıyafeti ve davranışları büyük önem taşır. Bu faktörler, bütün olarak düşünülüp planlanmalı ve beş duyuya hitap etmelidir. Bunlar arasında en çok güvendiğimiz duyu görmektir. Bu sebeple de görsel mağazacılık uygulamaları, tüm AVM’lerde olmazsa olmazlar arasında yer alır.

Keyif ihtiyaçtan  bir adım önde

Alışveriş hareketini ele alan bilimsel araştırmalara göre insanların yüzde 26’sı ihtiyaçlarını karşılamak için, yüzde 74’ü ise keyif için alışveriş yapıyor. Çünkü artık hızla değişen modaya ayak uydurmak, kendimizi ödüllendirmek ya da fiyatı uygun olan ürünü kaçırmamaya çalışıyoruz. genel

Sunum tüyolarına dikkat!

Tüketiciyi alışveriş yapmaya yönelten faktörler arasında yer alan vitrin ve mağaza düzenlemesi anlamında uzmanların kullandıkları yöntemlerden bazıları şu şekilde sıralanıyor: sunum-tuyolari - Ürünleri dikey olarak yerleştirmek tüketicinin algısını etkiliyor. - Mağaza içinde ürünlerin yeri sürekli değiştirilerek dinamizim ve yenilik hissi sağlanıyor. - Farklı reyonlardaki ürünleri birlikte sergilemek, satın almayı düşünmediğiniz bir üründen etkilenmenizi sağlıyor. - Mağaza içinde duyulara hitap eden deneysel aktiviteler (koku, demo, ikram ve tadım gibi) tüketiciyi alışveriş yapmaya yöneltiyor. - Göz hizasına konulan ürünler her zaman daha çok satılıyor. - Mağazada tazelik hissi veren, kadınsı ya da erkeksi kokular kullanmak tüketicinin ürünle güçlü bir bağ kurmasını sağlıyor.