Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Kârlı alışverişi keyfe dönüştüren mekanlar…
Kârlı alışverişi keyfe dönüştüren mekanlar…
Alışveriş yapmayı seven ve yaparken de bütçesini en iyi şekilde değerlendirmek isteyenlerin buluşma noktalarından biri de Outlet AVM’ler…
Alışveriş 20 Ağustos 2017 - 05:49

Favori mağazalar aynı çatı altında

Tüketici bir toplum olduğumuzdan, pek çok kişi için alışveriş günümüzün olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Hız çağında yaşadığımız için de tüketicinin beğenisini kazanmış markaların mağazalarını aynı çatı altında toplayan alışveriş merkezleri en sık uğradığımız adresler arasında yer alıyor. Bu tanıma bir de kârlı alışverişin kapılarını açan Outlet AVM'ler eklenince, değmeyin keyfinize…

ilk-adim

Outlet konseptinin ilk adımı 1930'larda atıldı

Sayıları gün geçtikçe artan outletlerin tarihçesine göz attığımızda karşımıza Amerikalı girişimciler çıkıyor. Her ne kadar bugünkü outletlere benzemese de, bu kavramın temellerinin ilk olarak 1930 yılında Amerika'da atıldığını görüyoruz.  İlk önce bir mağazanın hatalı ürünlerini kendi çalışanlarına az fiyata satılması için tasarlanan bu mağazacılık türü, zamanla form değiştirmiş. 1936 yılında, bir erkek giyim markasının defolu ürünlerini çalışanları dışındaki müşterilere de satmaya başlamasıyla outlet mağazalar form değiştirmeye başlamış.  Zaman içinde gelişen ve tüketicinin dikkatini çeken bu mağazalar günümüze en yakın formuna 1974 yılında kavuşmuş. Pensilvanya'da hizmete giren outlet mağazasının kazandığı başarı zamanla girişimcileri farklı denemeler yapmaya teşvik etmiş. 1980'den sonra ise büyük ivme kazanan outletlerin sayısı önce Amerika'da, daha sonra da Avrupa ve dünyanın dört bir yanında büyük artış göstermiş.

ailece-eglence

Olmazsa olmaz

Rotamızı günümüze çevirdiğimizde de, Türkiye'nin dört bir yanında outlet mağazaların ve AVM'lerin sayısının her geçen gün daha da arttığını görüyoruz. Ülkemizde outlet kavramı ele alındığında iki oluşum göze çarpıyor. Birincisi, bazı markalar fabrikalarına yakın yerlerde ellerinde kalmış, eski sezona ait, az defosu bulunan ürünleri tüketiciyle daha az bir fiyatla buluşturuyor. İkincisi ise bazı markaların outlet mağazalarının bir araya geldiği, bazılarında yeni sezona dair ürünlerin de yer aldığı AVM'ler. Outlet kavramı, indirimli ve dolayısıyla kârlı alışverişi temsil ettiklerinden, her iki çeşidiyle de tüketiciden büyük ilgi görüyor.

buyuk

Ailece eğlence

Outlet AVM'ler, bütçenizi en iyi şekilde değerlendireceğiniz mekanlar oldukları kadar, gün boyu ailenin her ferdine yönelik aktiviteleriyle de dikkat çekiyor. Çocuklara özel eğlence alanlarından sinemalara, yemek katlarından çeşitli atölyelere ev sahipliği yapmalarına, zaman zaman birbirinden özel kampanyaları tüketiciyle buluşturmalarına bu alışveriş mekanlarında keyifli anlara imza atabilirsiniz. Ucuza alışveriş yapmanın keyfini yaşarken, eğlenceli zaman da geçirebilirsiniz…

olivium

Bu noktalara dikkat!

Az bütçeyle bile ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz outletlerde, tüketici olarak dikkat etmeniz gereken unsurlar var.
1 Sık sık ürün geldiğinden, outletler ne kadar sık ziyaret edilirse, hayalinizdeki parçalara ulaşmanız o kadar kolay olur.
2 Tüm günü aynı outlet AVM'de ailece geçirmeniz gerekebilir. Bu açıdan gideceğiniz mekandaki eğlence alanlarını önceden araştırırsanız ailece keyifli bir gün geçirebilirsiniz.
3Outlet alışveriş merkezleri, markaların farklı kampanyalarına da ev sahipliği yaptığından, bu gelişmeleri sosyal medyadan takip ederek büyük avantaj sağlayabilirsiniz.

Alışveriş 20 Ağustos 2017 - 05:49