Mobilya fuarını şehirle özdeşleştirmek için, ilk kez ‘Furniture İstanbul’ adıyla düzenlenen etkinliğin hedefini “900 milyon dolarlık iş hacmi yaratmak” diyerek açıklayan MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Öztaşkın sektörle ilgili bazı sayısal veriler veriyor: “2017 yılının ilk 8 ayında mobilya sektörü, ihracatı yüzde 5 oranında artırarak 1 milyar 509 milyon dolara yükseltti. Furniture İstanbul ile birlikte 2018 yılında bu rakamı yüzde 15’e çıkarmayı hedefliyoruz. 60 bin metrekare alanda, 70 bin yerli ve yabancı ziyaretçi hedefiyle gerçekleştireceğimiz fuarımızın 900 milyon dolarlık bir iş hacmi yaratmasını bekliyoruz.” dekorasyon4 MODERN VE SADE Fuarda yer alan ürünler, 2018 mobilya trendleri konusunda da önemli ipuçları verecek. Bu ipuçlarını özetleyen Öztaşkın şu unsurlara dikkat çekiyor: -Yaşam alanlarının küçülmesi, tüketicilerin mobilyadan bekledikleri fonksiyonelliği artırıyor. -2018 yılında, alışılmış 3+2+1 koltuk takımları, 3+2+berjer veya 3+3+berjer olarak karşımıza çıkacak. -Koltuk gruplarında alışılmış chesterfield kanepeler yerine daha modern ve sade modeller ön plana çıkacak. -Kapitone detaylar, kolçaklar ve dış gövdelerde de sıklıkla kullanılacak. -Koltuklarla berjerlerde birbirinden tamamen farklı kumaş uygulamaları öne çıkacak. Koltuk gruplarının üzerinde kullanılan düz kumaşlar, desenli ve farklı kırlent kumaş yüzeyleriyle kombinlenecek. -Koltuklarda ahşap ayakların haricinde metal, ince ve yüksek ayakların kullanılacak. -Genişlik ve ferahlık uygulamalarda ön plana çıkacak. dekorasyon3 KASIM AYINDA YAPILIYOR ÇÜNKÜ… Mobilya fuarının bu sene kasım ayında yapılmasının özel bir nedeni var. Kasım ayında sergilenen yeni koleksiyonlar ancak ocak ve şubat aylarında üretilecek. Bu süreçten sonra mağazalarda yer almaları ise mart ayını bulacak. Böylece, evlilik sezonunun açıldığı mart ayı geldiğinde, tüketiciler çoktan satın alacakları ürünleri incelemiş ve satın alacakları modelleri seçmiş olacaklar… dekorasyon5