İstanbul’un kendine özgü dokusuyla en özel bölgelerinden biri olan Tomtom Mahallesi, ekim ayında tasarım dünyasının renkleriyle yenilenecek. 20-23 Ekim tarihlerinde gerçekleştirilecek “Tasarım Tomtom Sokakta” etkinliğiyle 100’ün üzerinde tasarımcı; hayatı, yaşamı ve sokağı tasarlayacak. “Tasarım Tomtom Sokakta”; Tomtom Mahallesi’nin yaratıcı havasını güçlendirmek, yeni bir soluk getirmek amacıyla Tomtom Gardens Projesi yaratıcılarından Hakan Kodal, Modacı Bahar Korçan, birçok organizasyona imza atmış Key Danışmanlık sahibi Serra Arıkök ve uzun yıllar tasarım ve pazarlama yöneticiliği yapmış, mahallenin yaratıcı mağazalarından Manner İstanbul’un sahibi Ayşegül Temel insiyatifinde kuruldu. Etkinliğin ana sponsorluğunu Tescilli Markalar Derneği (TMD) ve Bankalararası Kart Merkezi (BKM) üstleniyor. Zengin tarihi ve geçmişi bugüne taşıyan mimarisi ile yeme-içme mekânlarından sanat galerilerine, müzelerden tasarım mağazalarına, yaratıcılığın merkezi olmaya aday Tomtom Mahallesi, ekim ayında tasarımı İstanbul’un kalbine taşıyacak. İstanbul'u yaşamayı bilen ve hikâyelerinden eserler üreten yaratıcı insanlar, İstanbul’un en güzel sokaklarından biri olan Tomtom Kaptan Sokak'ta buluşacak. Geleceğin tasarım mahallesi; 20-23 Ekim tarihleri arasında festival havasındaki “Tasarım Tomtom Sokakta” etkinliğine ev sahipliği yapacak. 50 stant ve 30’a yakın mağazada 100’ün üzerinde tasarımcı; etkinlikte bir araya gelecek. Her yıl yapılması hedeflenen ve bu yıl ilki gerçekleştirilen etkinlik, tasarım dünyasına ilham verecek. “Tasarım Tomtom Sokakta”nın Yaratıcı Direktörü olarak Bahar Korçan, evrende var olmuş her parçanın birbiri ile olan iletişimi sonucu, herkesin bütünü oluşturan elemanlar olduğundan hareket ederek hazırladığı bir tasarımla ziyaretçiler ile buluşacak. İpler ile hazırlanan ve tüm sokağa yayılacak enstalasyon, herkesin birbirine bağlı olduğunu hatırlatıyor. aysegul-temel_meric-onder_hakan-kodal_fusun-kuran_bahar-korcan_serra-ari MARKA TASARIMINDA KADINA DESTEK Tescilli Markalar Derneği (TMD), etkinlik kapsamında “Marka Tasarımında Kadın" isimli bir yarışma düzenleyecek ve 3 farklı kategoride (Özgün Logo, Özgün Ürün Tasarımı, Genç Marka) kazananlara ödülleri takdim edilecek. Tasarımda ve markalaşmada kadının yeri ve önemini vurgulamak amacıyla ilk kez düzenlenecek yarışmanın, kadınları desteklemek amacıyla her yıl yapılması hedefleniyor.