Filmin ön hazırlığı nasıl yapıldı? Gerçekçiliğe ne kadar dayanıyor?

İlker Savaşkurt: 32 gün boyunca böyle bir koğuşta kalan birisi bana bununla ilgili hikaye anlatmıştı. Hikayenin hatlarını Mehmet ile paylaştık. Sonrasında gardiyan emeklisi, cezaevi müdürü, avukat gibi birçok kontakta bulunduk. Siz filmi nasıl yazdınız? Mehmet Kala: İlker de ben de birbirimizi tanımadığımız dönemlerde tesadüfen İstanbul’un suç oranı çok yüksek olan Bayrampaşa ve Gaziosmanpaşa’da ilçelerinde büyümüş olmamızdır. Senaryoyu yazarken içerisinde bulunduğumuz ortam ve oradaki karakterler bizlere çok fazla done verdi. damatkogusu4 Oyuncu kadrosunu oluştururken nasıl ilerledi süreç? İ.S.: Role 'tamam' deyip gelmeyenler oldu. Senaryoyu görünce “Biz ne yapıyoruz burada?” deyip kaçanlar oldu. 'KOĞUŞ, YAŞADIĞINIZ SOKAK GİBİ' Koğuşta dindar, polis, koğuş ağası, sessiz karakterler var... O kadroyu nasıl oluşturdunuz? İ.S.: Yaşadığımız sokak gibi aslında. Yeni bir çevreye girdiğinde yine böyle insanlarla karşılıyorsun. Maniple eden bir adam, maddiyatla güç ortaya koyan bir adam, silik ya da saklanmaya çalışan bir adam var. Gerçeğe değen bir kadro. damatkogusu Film hangi mesajı veriyor? Buraya girersen bununla karşılaşırsın mesajı mı? Yoksa burada terbiye edici adamlar var. Adaleti bunlar sağlıyor mesajı mı? İ.S.: Aslında olay tam olarak bu. Adaleti sağlayan adamlar ne kadar adalet sağlıyor içerde? 'Delikanlılıktan' içeri girmiş adamlara baktığında tecavüzcüyle arasında sadece ince bir çizgi var. Aslında pek bir fark yok. Tecavüzcüleri cezalandıran adam da bilmem kimin kızını daha kaçırmış, bu benim helalim demiş ve onun abilerini öldürmüş. Suç oranı ve şiddet aynı seviyede. Popüler kültüre yönelik de kararında bir eleştiri var... İ.S.: Aslında hedef popüler kültür değil. Toplumdaki bu maço kültürün onlara olan yaklaşımı. Televizyon izlerken “Hangisini alırsın” gibi sözler her dakika oluyor. Bu sokakta da oluyor. Kadınların başına 5 dakikada bir geliyor. damatkogusu-1 Filmde bir de polis var. Hapishane yönetimi polise daha naif ve yumuşak davranıyor... İ.S.: Bu sadece bizim ülkemizde değil. Arjantin’de, Meksika’da polisin olduğu her yerde böyle. Meşrulaştırılmaya çalışılıyor... Bu koğuşların içerisinde farklı kırmızı çizgiler var. Çocuk tecavüzcüsüyse ölmesi hemen onaylanıyor. Normal bir tecavüzde ise biraz şiddet ve işkence... 'İDAM BELİRLİ KİTLELERİ TEŞVİK EDEBİLİR' Bu konuyla ilgili tartışmada hadım, idam gibi öneriler var. Bu filmle birlikte bu tartışmaların neresinde yer alırsınız? İ.S.: Tabi ki biz böyle şeylerin caydırıcı olmasını isteriz. Ancak böyle bir coğrafyada, böyle bir eğitim seviyesinde ve kültürün içerisinde belirli kitleleri bu teşvik bile edebilir. Biz o yüzden biraz mesafe almaya çalıştık. Çekici olmaması için çok uğraştık. damatkogusu2 'YÜZLEŞMEMİZ LAZIM!' İzleyici neden gitmeli bu filme? İ.S.: Doğduğumuz günden beri Damat Koğuşu olgusunu konuşuyoruz. Şakalaşırken dahi “Bunları Damat Koğuşu’na koymak lazım” cümleleri kuruyoruz. İşte bu onun filmi. Ne kadar yüzleşilirse bu olguyla o kadar iyi. Türkiye’de yaşıyoruz ve burası bizim ülkemiz. Sürekli olarak gizli gündemimiz bu. Akraba evliliği, çocuk istismarı, taciz, tecavüz. Şimdi şimdi konuşulmaya başlandı bunlar. Birilerinin bunu anlatması lazım. [old_news_related_template title="Damat Koğuşu, Harlem Film Festivali'nde" desc="Yönetmenliğini İlker Savaşkurt’un yaptığı 'Damat Koğuşu' Harlem Film Festivali'ne katılmak için ABD'de! Hapishanede geçen film, yurtiçi ve yurtdışında övgü almayı sürdürüyor. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/04/damatkogusukapak.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/kultur-sanat-haberleri/damat-kogusu-harlem-film-festivalinde/"]