Filibeli Ahmed Hilmi'nin 'Amak-ı Hayal' romanına sanal gerçeklik yorumu
!f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nin Samsung’un ortaklığıyla düzenlediği ve Samsung Gear VR ile sanal gerçeklik deneyimini yaşattığı !f Yarın sergisinde yer alan “Anicca” izleyiciler ile buluştu.
Görsel efekt tasarımcısı Ergin Şanal’ın yönetmenliğini yaptığı “Anicca”, Filibeli Ahmed Hilmi’nin, Tasavvuf edebiyatının önemli eserlerinden olan romanı “Amak-ı Hayal”ın sanal gerçeklik için serbest bir şekilde uyarlanmasıyla ortaya çıktı. Adını Budizm’deki geçicilik kavramına verilen ad olan “Anicca”dan alan film, izleyiciyi 10 dakikalık bir süre boyunca varlık, fanilik ve gerçekliğin sorgulandığı bir yolculuğa çıkarıyor.
“Anicca” !f Yarın sergisi kapsamında Bomontiada’da yer alan Alt Sanat Mekanı’nda 26 Şubat Pazar gününe kadar izlenebilir.
[custom_content title="YÖNETMEN HAKKINDA" desc="Ergin Şanal, Türkiye’de The Foundry sertifikasına sahip tek Nuke Creative uzmanıdır. Türkiye’de ve uluslararası sinema, tv, vb. işlerde görsel efekt ve post prodüksiyon uzmanı olarak çalışmaktadır. ">
Yer: Alt Sanat Mekânı
Tarih: 17 - 26 Şubat 2017
Ziyaret Saatleri: Pazartesi - Cumartesi : 13:00 – 21:00, Pazar : 11:00 -19:00
Romanın ana karakteri Raci, bir gün mezarlıkta yarı derviş yarı meczup Aynalı Baba ile karşılaşır. Bu ilk karşılaşmanın ardından Raci ile Aynalı Baba düzenli olarak buluşurlar. Her buluşmalarında Raci’ye kahve ikram eden Aynalı Baba daha sonra ney üflemeye başlar. Ney sesi ile birlikte hayallere dalan Raci, kendini Tasavvuf inancının farklı yönlerini anlatan hikayelerin içinde bulur.
Çekimleri Karacaahmet Mezarlığı’nda yapılan film, Aynalı Baba ile Raci’nin mezarlıktaki ilk karşılaşma sahnesi ile başlıyor. Sanal gerçekliği bir adım öne taşıyan projede, izleyici sergi salonunda kurulmuş olan Aynalı Baba’nın çadırının önünde oturuyor. Böylece izleyicinin zihninde sanal ortamla gerçek arasında bir bağlantı kuruluyor.
Sanal gerçeklik gözlüğünü takan ‘Raci rolündeki’ izleyici, karşısında ney üfleyen Aynalı Baba’yı buluyor. Filmin devamı ise fraktal animasyonlarından oluşuyor. “Fanilik” kavramını fraktal matematiği (kendine benzeme özelliği gösteren karmaşık geometrik şekiller) ile anlatan Şanal, izleyicilere doğum, ölüm, geçicilik gibi kavramları sorgulatıyor.