Heyecanla beklenen 21 Şubat reyting sonuçları belli oldu. En çok izlenen diziler ve programlar belirlendi. Reyting sonuçlarına total bazda göre zirvenin sahibi 'Sen Anlat Karadeniz' oldu. İkinci sırayı ise 'Diriliş Ertuğrul' aldı. En çok izlenen haber programı ise Fatih Portakal ile FOX Ana Haber oldu. İşte reyting sonuçlarına göre ilk 20 dizi ve program... 21 ŞUBAT REYTİNG SONUÇLARI Sen Anlat Karadeniz reyting sonuçlarına göre yerini korudu. Zirveden düşmeyen Diriliş Ertuğrul ise 4 haftadır zirveye oturamıyor. Bu hafta reytinglerde dikkat çeken ise Börü dizisi ön izlemesinin listeye üst sıralarda girmesi oldu.
SIRA BAŞLIK KANAL ADI RTG SHARE
1 SEN ANLAT KARADENIZ ATV 21.38 40.78
2 DIRILIS ERTUGRUL TRT 1 14.47 27.28
3 SEN ANLAT KARADENIZ (OZET) ATV 14.19 29.23
4 DIRILIS ERTUGRUL (OZET) TRT 1 6.55 13.59
5 FATIH PORTAKAL ILE FOX ANA HABER FOX TV 5.73 14.48
6 HAVA DURUMU ATV 5.48 12.89
7 ATV ANA HABER ATV 4.61 11.64
8 BORU ON IZLEME STAR TV 4.55 10.34
9 SHOW ANA HABER SHOW TV 4.43 11.19
10 AHMET HAKAN'LA KANAL D HABER KANAL D 4.3 10.9
11 ESRA EROL'DA ATV 4.2 14.67
12 MUGE ANLI ILE TATLI SERT ATV 3.99 23.11
13 DAG 2 (T.S) STAR TV 3.61 6.93
14 SICAK GELISME KANAL D 3.57 10.04
15 ADINI SEN KOY STAR TV 3.39 10.56
16 SON DURAK ATV 3.23 15.44
17 STAR ANA HABER STAR TV 03.04 7.6
18 YEMEKTEYIZ TV8 2.87 9.59
19 ELIF KANAL 7 2.84 5.91
20 GULDUR GULDUR SHOW OZET SHOW TV 2.74 5.88
REYTİNG NEDİR? İzleyici ölçümü bir izleyici topluluğunda kaç kişi olduğunun ölçümüdür. Genelde radyo dinleyicileri ve televizyon izleyicileri için düşünülse de, gazete ve dergi okuyucuları ve Web sitesi kullanıcıları için de geçerli olan bu kavram, yayımcılar ve reklamcılar tarafından, kaç kişi ve kimlere ulaşıldığını belirlemek için kullanılır. Bu daha geniş anlamıyla izleyici kitle araştırması anlamına gelir. Ölçümler medya pazarlarına göre ayrı ayrı yapılır, bunlar genelde metropol bölgelere karşılık gelir. Tek bir televizyon izlenme oranı (reyting) puanı, takip edilen bir bölgedeki seyircilerin belli bir dakikadaki sayılarının %1'ine karşılık gelir. Örneğin 2004 yılı itibarıyla ABD'de 109,6 milyon televizyonlu ev vardı. Dolayısıyla, 2004-05 izleme sezonu için, ulusal bir reyting puanı bu sayının %1 olan 1.096.000 eve karşılık gelir. Bir programın yayımında kullanıldığında, program süresince ortalama reyting puanı tipik olarak belirtilir. Reyting puanları genelde evhalkları için değil, belli demografik gruplar için verilir. Örneğin, 18-49 yaş grubu için bir reyting puanı, ülkedeki 18-49 yaş grubundaki insanların %1'ine eşdeğer sayılır. Bir reyting puanı ile pay grubu farklıdır, reyting puanı tüm olasıl seyircilerin %1'ini ifade eder, pay puanı ise o an televizyon seyredelerin %1'ine karşılık gelir. Dolayısıyla bir yayının payı, genelde reytingden daha anlamlıdır, özellikle toplam TV seyrinin düşük olduğu zamanlarda (gece geç saatler gibi).