Reklamsız Sözcü

Bizi birbirimize baglayan tek sey duygular

Serin bir sonbahar sabahında, İtalya’nın küçük ama çalışkan kenti Treviso’dayız. Burası İtalya endüstrisinin en ilginç markalarının çıktığı yer. Dünya markası Benetton da burada doğmuş...
Özlem GÜRSES
01:5619 Ekim 2016
Bizi birbirimize baglayan tek sey duygular
Serin bir sonbahar sabahında, İtalya’nın küçük ama çalışkan kenti Treviso’dayız. Burası İtalya endüstrisinin en ilginç markalarının çıktığı yer. Dünya markası Benetton da burada doğmuş...

Küresel ve yerel ölçekte yenilenme hareketi başlatan Benetton'un bu yeni dönemine iki yaklaşım damga vuruyor. Biri; ‘duygular için kıyafet üretmek'. Diğeri ise tüm dünyanın da odaklandığı ‘kadının kalkınması ve özgürleşmesi'. Treviso'da, Benetton markasının CEO'su Marco Airoldi ile konuştuk.

– Benetton'un hazır giyimin öncüsü olduğu söylenir. Bu konuda ne söylemek istersiniz?
Markamız bu sene 50'nci yılını kutladı. İtalya'da hazır giyim sektörünü başlatan markanın Benetton olduğu doğru. İkinci Dünya Savaşı'nın bitiminde konfeksiyon sadece uzun tezgahlar arkasında satılan farklı markaların karışık ürünlerinden ibaretti. Kazakları ürettikten sonra da boyamayı buldular ve böylece trikoda renk çeşitlendi.

– Markanın babası Luciano Benetton, kendi babası Dünya Savaşı'nda ölünce 14 yaşında tezgahtar olarak başlamış mesleğe…
Aynen öyle. Mesleğe gömlek satarak başlamış. Kız kardeşi de aynı yıllarda triko kazak örüyormuş bir mağaza için. Bugün ise Benetton'un da dahil olduğu Edizone Srl Grup, İtalya'nın en büyük holdinglerinden biri. 2015 yılı sonunda konsolide geliri 11.5 milyar Euro olarak açıklanan holdinge bağlı 65 bin çalışan var. 2015 Aralık ayında açıklanan varlık değeri ise 10.8 milyar Euro. Ayrıca dünyada eşi benzeri olmayan bir lojistik merkezimiz var. Yenilikçilikte son ürünümüz ise dikişsiz dediğimiz Seamless trikolar.

– Bu ürünlerin üzerinde hiç dikiş yok mu?
Bir kazağı 500 metrelik bir iplik kullanarak hiç dikiş olmadan bir saatte üretiyoruz. Japonyalı bir üretici buldu bu fikri ve teknolojisini markamızla birlikte geliştirdi. Juliana Benetton ve Shima Seiki aynı yaştalar ve benzer ruhlara sahipler.

Yeni sloganları ‘İnsanlar için Kıyafet'

– Marka olarak iletişim anlamında da farklı yaklaşımlara sahipsiniz…
Özellikle dünyaca ünlü fotoğrafçı Oliviera Toscani dönemi unutulmazdı. Fabrica sadece bunu yapmak için kurulmuş bir merkez. Her sene dünyanın farklı ülkelerinden 350 katılımcıyı ağırlıyor, kurumsal iletişim ve reklam alanlarında onlardan ilham alıyoruz. Toscani döneminde çok hassas konulara değinen farklı reklam kampanyalarına imza attık. 20 yıl öncesi için bu büyük bir cesaret ve yenilikti.

– Bugün ise sloganınız ‘Clothes for Humans' yani ‘İnsanlar için Kıyafet'. Bu cümleyle ne anlatmak istiyorsunuz?
İnsan olmak duygulara sahip olmaktır. Bazı deneyimleri yaşamak istersiniz ve o gün kendinizi nasıl hissediyorsanız ona göre giyinirsiniz. Sloganımızdan kastımız insan olmanın tüm hallerini vurgulamak… Hangi ırktan, inançtan, kültürden gelirsek gelelim duygular bizi birbirimize bağlar. Hepimiz aynı aileye mensubuz sonuçta, insanlık ailesine…

-Sosyal sorumluluk açısından bundan sonra odaklanacağınız konu ne olacak?
Bu yeni dönemde kadınlar ve çocuklar hassasiyetle ele alacağımız iki konu olacak…

– Dünya ölçeğinde kadınlar için ne yapıyorsunuz?
Birleşmiş Milletler'in kadının güçlendirilmesine dair programında yer alıyoruz. Örneğin Hindistan'da Birleşmiş Milletler'le birlikte ‘Kadına Yönelik Şiddete Karşı Mücadele' programının bir parçasıyız. Giyim sektöründe çalışan kadınlara hayatları boyunca sürdürebilecekleri katkıda bulunmak istiyoruz. Bu olaya sadece ekonomik açıdan da bakmıyoruz; o kadınlara hayat donanımları kazandırmak istiyor ve bunun için çalışıyoruz.

Yenilenme zamanı

– Benetton, Türkiye'de Boyner ile ortaktı ve bu yapıdan çıktı. Peki şimdi ne olacak?
Benetton olarak 1985'ten beri Türkiye'de varız. Türkiye'ye giren ilk uluslararası markayız. Bütün faaliyetlerimizi satın aldık, artık markamızı sadece kendimiz yönetiyoruz. Bu yeni yapıda İtalya'ya daha yakın ve koordineli bir şekilde çalışacak Türkiye. Şimdi üç yıllık bir iş planı üzerinde çalışıyoruz. Mağaza formatlarımızı gözden geçirdik. Şu an 39 mağazamız var ve önümüzdeki ocak ayından itibaren yeni mağazalar açacağız. Avrupa'da çok başarılı olmuş bir mağaza konseptimiz var; On Canvas. Onu da getireceğiz. Türkiye'deki sosyal sorumluluk projemiz için de çalışıyoruz, kadın odaklı bir kampanya olacak.
marco-airoldi-1-kopya

-Türk tüketici başka ne türde yenilikler görecek?
Sadece Türkiye için değil, küreselde de 20-35 yaş arası yeni bir koleksiyon yapmayı düşünüyoruz.

Son güncelleme: 03:0419.10.2016
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet