Saba Tümer ve Nilgün Belgün kültür, sanat ve söyleşi etkinlikleri kapsamında Pazar Günü Van'a gitmek üzere yola çıktı. Normalde 2 saat sürmesi beklenen uçak, hava şartları nedeniyle çok uzun sürdü.
 

BÜYÜK İSYAN!

Hava bile almadan uçakta uzun süre bekletilen ikili, bir video çekerek, Türk Hava Yolları'na tepki gösterdi. Saba Tümer; "Tüm yolcuların en değerli şeyini zamanını çaldın tecrübesizliğin ve saygısızlığından dolayı #thy! hem #thy hem de Erzurum yer hizmetlerinden şikâyetçiyiz!" dedi.

SOZCU.COM.TR'YE AÇIKLAMA

Saba Tümer'le birlikte geçirdiği olaylı yolculuk sonrasında güç bela evine dönen Nilgün Belgün, Edda Sönmez'e konuştu. Van'a gitmek üzere yola çıkan ancak Erzurum'a iniş yapmak zorunda kalan Nilgün Belgün, şunları söyledi: "Saba ile birlikte sahnemiz vardı. Van yolculuğumuz daha önce de hava şartları nedeniyle iptal olmuştu. Bu sefer kötü hava koşullarına rağmen uçak kalktı. Fakat bu defa da sis nedeniyle havada bekledik, yakıtımız bitti. Yakıt bittiği için de Van'a en yakın yer Erzurum olduğu için oraya iniş yaptık ama orada havaalanında çalışan hiç kimse yok. Havaalanında akşam saat 8'e kadar uçuş olmadığı için çalışan hiç kimse yoktu. Herkes evinde ve havaalanı kapalı in cin top oynuyor. Bunun üzerine biz uçağın içinde görevli gelmesini bekledik 4 saat. Kimse olmadığı için dışarı da çıkamıyoruz. Sonra bir görevli geldi sayım yapacağını söyledi ve bu sayım 5 saat sürdü. Çünkü bir kişi fazla çıkıyor. Doğal olarak hepimiz, bulunamayan bu yolcu yüzden panik yaşadı. 5 saatin sonunda bebeği saymadığını fark etti. Sabah 9'da  başlayan yolculuğumuz akşam 9'da bitti. İnanın iki saat üzerine koysak New York'a gitmiştik. [old_news_related_template title="Şahan Gökbakar'dan THY isyanı; Camış mıyız biz!" desc="İşi icabı sürekli olarak uçak kullanan Şahan Gökbakar, THY'nin verdiği hizmetten memnun kalmayınca tepkisini sert bir şekilde gösterdi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2016/11/sahan-sli-y.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/magazin-haberleri/sahan-gokbakardan-thy-isyani-camis-miyiz-biz/"] PAYLAŞIN, YAYINLAYALIM THY, özellikle son zamanlarda ünlü isimlerin şikayet yüklü paylaşımlarında kendisine yer buluyor. Aldığı ödüllerin ve kazandığı başarıların dışında yaşattığı sıkıntılı durumlarla da gündeme gelen THY'nin mağdur ettiği son isimlerse, Van'a gitmeye çalışan ancak bunu bir türlü başaramayan Nilgün Belgün ve Saba Tümer oldu. İkilinin şikayetçi olduğu kurumdan daha önce de Şahan Gökbakar ve Ata Demirer paylaşımları üzerinden şikayetçi olmuştu. Biz de THY'de yaşanan bu mağduriyet verici gelişmelerden yola çıktık ve sizlerin de yaşadıklarını sayfamıza taşımak istedik. Sizin de THY ile böyle bir maceranız olduysa net@sozcu.com.tr adresi vasıtasıyla bizimle paylaşın, yayınlayalım.

SİZDEN GELENLER...

Mail kutumuza düşen mailler arasından bazıları; Turizm sektöründe çalışan ve sık sık seyahat eden Mert Tanciğer yaşadığını şöyle dile getirdi: "Türk hava yolları ile İran ve benzeri ülkelere seyahat ettiğimiz de değişikliklerde oradaki görevliler rakamları fatura kesmeden ceplerine atıp, eğer fatura falan istersek yer yok diyor. Çok manuel bir durum söz konusu..." ---------------------- Mehmet Doldur ise anne ve babasının başına gelen ilginç olayı bizlerle paylaştı: "Annem ve babam THY firması ile 22.07.2015 tarihinde Londra-Antalya geliş 28.09.2015 tarihinde Gaziantep - Londra dönüş olmak üzere uçak bileti almışlardı. 22.07.2015 tarihindeki Londra-Antalya uçuşunu kaçırdıklarından ertesi gün başka bir firma ile bu yolculuğu gerçekleştirmişlerdi. Ancak THY yaklaşık 2 ay sonra gerçekleşecek olan 28.09.2015 tarihindeki Gaziantep-Londra uçuşunun da iptal edildiğini, bu uçuşu da kaçırmışsınız gibi işlem yaparız demişti. Daha dönüş uçuşuna 2 ay kadar süre varken yaptığımız itirazı "kurallar böyle" diyerek reddettiler. Sonuç olarak THY henüz uçuş tarihine 2 ay varken "uçuşu kaçırdınız" muamelesi yaparak, parası ödenmiş olan iki kişilik uçuş hakkımızı elimizden almıştı." ---------------------- islem   İsminin yayınlanmasını istemeyen bir vatandaş ise yaşadıklarını şöyle anlatıyor: "THY ile geçen haftalarda yaptığım bir uçuşta '27a' sıralı koltuk check-in de bana verildi. Uçağa kabul edildim fakat içeride hiç ummadığım bir sürprizle karşılaşmıştım. Uçakta 26 sıra koltuk vardı. Şansıma boş koltuk vardı ve uçuşuma engel bir problem olmadı. Ya yer olmasaydı?" ---------------------- Cenk Öner ise çalınan hatıralarım ne olacak diyor: "Merhaba, Mozambik'in başkenti Maputo'dan kontuara verdiğim bagajımın kilidi kırılarak cep telefonum ve fotoğraf makinem çalındı. Bunu rapor ettiğimde sadece bagaj hasarının ödenebileceğini iletiler, kırılan valizim iyim bir markaydı. Yaklaşık 900 TL değerindeydi. Bana verdikleri tazminat sadece 200 TL. Maddi hasarı geçtim, sadece fotoğraf makinem içindeki rahmetli anneannem ile oğullarımın çekilen fotoğrafları vardı. Çalınan hatıralarım... bunun bedeli ne olacak?" ---------------------- Eyüp Tamcı ve Burla Tamcı ise yaşadıklarını şuan otobüs yolculuğu yaparken yazmış: "İyi günler bir THY mağduru olarak yazınızı gördükten sonra yazmak istedim. Şuan İstanbul - Kayseri arası otobüsle yolculuk ederken otobüsten yazıyorum. Çoktan Kayseri'de olmam gerekirken, 30 Ocak 2017 saat 07:20 kalkacak olan TK2010 sefer sayılı uçağımız için bir gün öncesinden online chek in yaptık ve saat 06:15 de yoğun trafiğe rağmen Atatürk Havalimanı'ndaydık. Yoğun güvenlik önlemleri gereği girişte vakit kaybından sonra valizlerimizi teslim etmek için girdiğimiz sıranın tamamen fiyasko biçiminde düzensizliği, çalışan THY personelinin umursamazlığı `rica ediyoruz uçağı kaçıracağız diye sıra sıra diye direten havalimanı personeli` velhasıl sıra gelmesi sonrası tam valizleri vereceğiz, uçak için son anons dendiği halde 'uçağa alamıyoruz' şokunu yaşattılar. Bundan sonrası daha vahim THY bilet satışı sırasında AİG sigorta firması tarafından uçuş sigortası yaptırdığımız halde müşteri hizmetlerini arıyorum AİG yetkilileri biz THY ile anlaşmamızı farklı depertmanlara aktardık size yardımcı olamam diyor. THY müşteri hizmetleri size bu konuda yardımcı olamayız yeni bilet almanızı öneririz diyorlar. 'Hala internet sitenizde AİG sigorta satışı yapıyorsunuz' diyorum; 'güncelleme hatası' diyorlar. Sonunda insanı pes ettiriyorlar. Şuan yazarken THY uçuş planlarına bakıyorum, bütün uçuşlar vakit kavramını kaybetmiş uçuş saatinden erken kalkan uçaklar, 1 saat geç kalkanlar vs. Sırf plansızlıklarından bizim gibi bu sabah yüzlerce insanı mağdur ettiler." ---------------------- Cansu Korkut ise yaşadıklarına isyan etti: "08.45 Ankara Antalya uçağı için kontuara 40 dk önce gelmiştim. Endişe ettiğimden, önümdeki kişileri geçerek kontuardaki görevliye öncelikli check in yaptırıp yaptıramayacağımı sorduğum halde hayır check-ininiz kapanmadı daha vaktiniz var dedi. Ardından sıram gelince görevli, giriş yapamadığını, beklemem gerektiğini söyledi. Yaklaşık on dk. beni beklettikten sonra "Fazla bilet satışı olduğundan dolayı sizi uçağa kabul etmiyorlar" dedi. Nasıl olur kapasiteden fazla uçak bileti mi olur dediysem de, bunun yasal olduğunu öğrendim. Bir sonraki uçuşa beni ücretsiz aktarmaları gerekmekteydi sözleşmeye göre. Bir de ne göreyim bana uçağa vaktinde gelmeyen yolcudur diyerek cezai muamele yaptılar. Kontuara geldiğim saat olarak da beni sırada beklettikten sonraki geç olan saati yazmışlar. Son derece kötü muamelere maruz kalarak 224 TL ödedim ve yeni bilet aldım. Kamera kayıtlarına bakarak geldiğim saati tespit etmelerini istedim ama nafile. En vahimi THY ye defalarca mail attım. Bana yazdıkları cevap ise. TAMAMEN uydurma olan fazla bagajdan ötürü kararsızlık yaşayarak kendi hatamla uçağa geç kaldığımdı. Nasıl oluyorsa bunu tespit etmişler! Kendisini uluslararası dünyaca ünlü havayolları olarak tanıtan THY'nin kendini haklı çıkarmak adına yolcusuna böyle bir iftirayı atmasına inanamıyorum." ---------------------- Erdem Şahin ise "ben de şikayetçiyim" dedi: 27.01.2017 tarihinde 18:30 uçağı Ankara’ dan İzmir’e gidecektim. Salona geldiğimde uçak körüğe yanaşmış şekilde duruyordu. Görevli uçağa binmek üzere sıra numarası 20 ve üzeri olanların gelmesini için anons yaptı. 2 dakika içinde birden bire biz sırada iken ekranda uçak için 40 dk. rötar yazdı. Aynı görevli ardından pilot olmadığı için uçuşun rötarlı olacağını söyledi. Uçak körükte fakat pilot yok. Bu nasıl bir durum, nasıl bir izah pilot yok denmesi. Uçak tekerlekli hareket ettirdiğinde saat 19:45 idi. Toplamda 75 dk. rötar ardından uçabildik. ---------------------- Serkan Yılmaz ise; "Geçen hafta Çarşamba günü 25.01.2017 tarihinde TK 2032 İstanbul - Konya 07:15 uçuşu işin Havaalanına gittim, bütün işlemleri tamamladım 1:30 rötar verildi. Uçuş 4:30 saat gecikme ile 11:45 de yapıldı. Uçuşlarda 2:00 saat gecikme olduğunda ikram yapılması gerekiyor. Zaten bir hafta önce 18.01.2017 de hava muhalefeti sebebiyle 2:15 saat gecikmeden sonra uçuş iptal edilmişti. İkram yapacaklarını belirtip daha sonra ikram yapılmamıştı. Geçen haftaki uçuşta ise 111 nolu kapıdan bizi ikram için Kokpit kafenin önüne Bir seyyar araca yönlendirdiler. 111 nolu kapıdan yüzden fazla kişi bir sandviç ve içecek için neredeyse 1 km ye yakın mesafeyi yürümek zorunda bırakıldılar. Seyyar araç 111 nolu kapıya getirilip servis yapılabilirdi. Ayrıca 18.01.2017 de iptal olan uçuş için 250 TL ödemiştik paramızı geri ödediler bir hafta sonra 370 TL'ye uçtuk" dedi. ---------------------- Şikâyetlerin yanı sıra, olumlu yazılar da vardı: Hakan Kök; "THY ile ilgili haberiniz beni çok şaşırttı. Dünyanın çoğunu yerine farklı farklı havayolları ile gittim, THY gibi konforlu, THY gibi misafirperver, THY gibi iyi bir havayoluna rastlamadım. THY iyi ki var. Bundan sonra da sadece THY'yi tercih edeceğimi bildirmek isterim" ---------------------- Mehmet Önbilgin, 7-8 yıl önce yaşadığı olayı anlattı: "Unutamadığım bir olay 7-8 sene önce... İstanbul Almatı uçuşu için şirketim tarafından business bileti alınmasına ve hatta THY Elit Plus Kartım (en üst seviye) olmasına rağmen hiçbir açıklama yapılmadan ekonomiye verildim. Şikâyet yazısı yazdım, tabii ki cevap da gelmedi." ---------------------- Yılmaz Dokımacı ise yaşadığını 'valiz katliamı' olarak adlandırdı: "20-26 ocak 2017 Sudan gidiş-dönüş seyahatim esnasında gidişte valizin kol demirleri yamuldu, gelişte kırılmıştı. Bu ilk kez olmuyor daha öncelerde de böyle şeyler yaşadım. Uçakta hizmet gayet güzeldi ama bir valiz katliamı olduğu kesin. ---------------------- İnci Altıntaş anlatıyor: "Bu sabah 07:20 uçağıyla İstanbul Atatürk havalimanından Samsun'a gidecek olan annem için, dün akşam THY çağrı merkezinden tekerlekli sandalye ve uçağa kadar refakat istedim.Annem 83 yaşında ve yürümekte zorluk yaşıyor. Gerekli işlemlerin yapılıp kaydın açıldığı söylenmesine rağmen, alanda beni mağdur ve annemi çaresiz bırakan THY'den şikayetçiyim. Neyse ki hala iyi niyet ve güzel kalpli insanlar var bu memlekette. Adını bile bilmediğim Ankara uçağına binecek olan beyefendi, size minnettarım. Teşekkürler" ----------------------