Çin'in en büyük hızlı tren üreticisi CRRC Dalian firması başmühendisi Qu Tianwei, bugün yaptığı açıklamada, yeni nesil manyetik trenlerle ilgili AR-GE çalışmalarının 8 yıl önce başlatıldığını söyledi. Qu, başarılı geçen testlerle Çin'in yeni nesil manyetik süspansiyon sisteminin temel teknolojisini kavradığının görüldüğünü belirtti. Manyetik tren, deneme seferinde saatte 120 kilometre hızla test edildi. Qu, yeni nesil orta-düşük hızlı manyetik trenlerin, geleneksel demiryolu üzerinde çalışan trenlere göre daha az gürültü çıkarttığı, bunun yanında daha iyi tırmanma kabiliyetine ve daha uzun kullanım ömrüne sahip olduğu bilgisini verdi. Çin'in ilk orta-düşük hızlı manyetik raylı hattı, Mayıs 2016'da ülkenin orta kesimindeki Hunan eyaletinin Changsha kentinde hizmete girmiş, böylece Çin bu teknolojide uzmanlaşan ilk ülke olmuştu. Çin Mühendislik Akademisi'nce yapılan bir çalışmaya göre, Çin 2020 yılına kadar 5'ten fazla orta-düşük hızlı manyetik demiryolu hattı inşa etmeyi planlıyor. [old_news_related_template title="3 tekerlekli lüks otomobil satışa çıktı" desc="Üç tekerlekli araçlar, genellikle Asya ülkelerinde kullanılan düşük maliyetli ulaşım araçlarıdır." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/08/o1.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/seyahat/3-tekerlekli-luks-otomobil-satisa-cikti/"] [old_news_related_template title="Bangladeş'in sandal taksileri" desc="Dünyanın en kalabalık şehirleri listesinde ilk 10'da yer alan Bangladeş'in başkenti Dakka'da ulaşımın ana araçlarından biri de tahta sandallar..." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/07/b1-11.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/seyahat/bangladesin-sandal-taksileri/"]