12 Duygu Sar&Bilgehan Çelik – www.bizevdeyokuz.com Bayram tatilinde, sezon bitmeden son bir deniz keyfi yapmak isteyenlerin çok olacağından endişe ettiğimizden, keşfedilecek yerler listemizdeki doğa kaçamaklarını değerlendirmeye karar verdik ve kendimize macera dolu, harika bir rota çıkardık. Bisiklete binmek bizim zaten her tatilimizin bir köşesine sıkıştırmaya çalıştığımız bir şey. Peru’nun Lima’sından, Kamboçya’nın Angkor Wat’ına, Berlin’den Amsterdam’a nereye gidersek bisikletle keşfe çıkmaya çalışırız.  Bu sefer, tüm tatilimizi bisiklet üzerinde geçirelim dedik. Katlanan bisikletlerimizi trene yükleyip, Eskişehir’e gidiyoruz. Eskişehir’de bisikletlerimize binip, Frig Vadisi’ne pedallıyoruz.  Frig Vadisi, dev bir kanyon ve içinde kayaya oyulmuş mezarlar, kiliseler, tüneller, sarnıçlar ve kabartmalar var. Biz de buraları pedallayıp, bu kalıntılara karşı gece kamp kurmak ya da civardaki yüzlerce mağaradan birinde yatmayı planlıyoruz. Bölgede geyik gözlemlemek mümkünmüş! Biz de gitmişken şansımızı deneyeceğiz tabii. 8 Gürhan Kara – www.tadindaseyahat.com Kurban Bayramı’nda memleketim Giresun’da olmayı planlıyorum. Genellikle bayramlarda başka bir planımız olmazsa ailece Giresun’da buluşuyoruz. Hem akrabalarımızı ziyaret ediyoruz hem de memleket özlemimizi gideriyoruz. Gitmişken mutlaka yaylalara çıkıp bol oksijen depoluyoruz ve harika manzaralar eşliğinde nefis yemekler yiyoruz. Geleneksel bayram coşkusunu tam anlamıyla memleketime gittiğimde yaşayabiliyorum. Ayrıca bayramın olduğu hafta Giresun’da kuzenim evleniyor. Bu sebeple bizi bu bayram çifte kutlama bekliyor... 13 Beyhan Coşkun – www.supergezginler.com Kurban Bayramı’nda ben Mersin’de olmayı planlıyorum. Tarihi, doğası, denizi ve yemekleriyle öne çıkan Mersin’de aradığınız her şeyi bir arada bulabilirsiniz. Tarsus ilçesi, Mersin’in en ilgi çekici yerlerinden biri ve 8000 yıllık bir geçmişe sahip. Tarsus’a kadar gelmişken Kırkkaşık Bedesteni, Aziz Paul Kilisesi, Kleopatra Kapısı ve tabii ki Şahmeran Hamamı’nı görmeden dönmeyin. Tarsus Şelalesi’ne uğrayıp, muhteşem manzara eşliğinde saç kavurmanın tadına bakın. Mersin’in meşhur tatlısı kerebiç tatlısını da tatmadan olmaz. Bu gidişimde Mersin’in şirin ilçesi Silifke’yi de programa katmayı düşünüyorum. Kız Kalesi manzarasına karşı oturup çay yudumlayacağım. 10 Erkut Özen – www.kesfet.tv Kurban Bayramı‘nın denk geldiği uzun tatilde son baharın ilk günlerinde gezmek için ideal yerlerden biri olan Viyana’da olmayı planlıyorum. Viyana, zaman geçirmek ve gezerken dinlenmek için harika bir şehir. Mevsimin güzelliği bir yana yorulduğunuzda kendinizi atacağınız şık kafelerinde kahvenizi yudumlayabilir, eğer doğru adresi biliyorsanız nefis şnitzellerle açlığınızı giderebilirsiniz. Hem tarihi özellikleri, hem kültür ve sanat altyapısı hem de yaşam tarzının rahatlığıyla bayram tatili süresince Viyana’da olmak fikri uzun süredir aklımda. Ülkemize ve herkese mutlu, sağlıklı, huzurlu nice bayramlar diliyorum. 6 Pınar Bulut - www.kutubaligi.com Söyleyin bu yazdan kim bir şey anladı? Ülkemizde ve dünyada sıkıntılarla geçen yaz, benim için bir de uzun, zor bir ev tadilatı eşliğinde geçti. O yüzden Kurban Bayramı tatilini eğlence, dinlence, gezme şeklinde geçirmek niyetindeyim. Akdeniz’de bir gemi seyahatine çıkacağım. Hem dinlenip hem gezmek isteyenler için en güzel seyahat şekli cruise. Kamaranıza bir kez yerleştiniz mi yüzer oteliniz sizi dünyanın dört köşesine kolayca götürür. Tropik adalar, limanlar, şehirler ayağınıza gelir adeta. Akdeniz'in en güzel mevsimi Eylül. İşte bu Eylül denize yakın değil denizin bir parçası olmak niyetindeyim ben. 11 Erhan Tatlıcı - www.gezecegiz.com Dünyada İstanbul’a benzeyen iki şehir var bana göre. Bunlardan biri San Francisco, bir diğeri de kesinlikle Lizbon. Evet İstanbul’u çok sevdiğim için ona yakın şehirleri görmek hoşuma gidiyor. Lizbon da aynı İstanbul gibi tepeler üzerine kurulmuş, sokakları Arnavut kaldırımlarıyla döşenmiş, harika bir şehir. Şehrin bir diğer önemli özelliği de Macellan ve Vasco da Gama gibi önemli kaşiflerin hep bu şehirden çıkmış olması. Bu durum şehre olan ilgimi daha da artırıyor. Dolayısıyla Lizbon uzun süredir gitmek istediğim bir yer. Bu bayramda gitmeyi planlıyorum. 7 Özlem Demir - http://www.gezentianne.com Kurban Bayramı’nda en sevdiğim şehirlerin başında olan Londra’ya gideceğim. Londra’yu sevme sebebim öyle çok ki... Camden’dan Kensington’a kadar her semtin ayrı bir karakteri var, seçenekler heyecan verici ve sonsuz. Müthiş müzeler var ve pek çoğu ücretsiz. İster çocuklu ister çocuksuz, herkesin ilgi alanına giren bir yer bullmak mümkün. Şehrin meşhur parklarında hiçbir şey yapmadan durup etrafı seyretmek harika. Öte yandan Londra, İngiliz mutfağının güçlü olmayışının dezavantajını pek çok ülke mutfağını bünyesinde toplayarak avantaja çevirmiş durumda. Şehirde en şık restoranlardan sokak lezzetlerine pek çok noktada gastronomik deneyim yaşamak mümkün.