Reklamsız Sözcü

“Giydiklerimiz duygularımızın gizli yansımaları”

Safari etkisi, çizgililer ya da Pantone’nin seçtiği mavi ve pembelerin en iyi yorumları.
Yasemin CANDEMİR
23:419 Nisan 2016
“Giydiklerimiz duygularımızın gizli yansımaları”
Safari etkisi, çizgililer ya da Pantone’nin seçtiği mavi ve pembelerin en iyi yorumları.

Safari etkisi, çizgililer ya da Pantone'nin seçtiği mavi ve pembelerin en iyi yorumları. Artık herkes, içinde kendini çok şık ve rahat hissedeceği kıyafetleri istiyor. Sezon araları kısalıyor ama moda dinamizmini buradan alıyor…

Markanın çekimleri vahşi doğanın tam ortasında, fotoğrafçı Cüneyt Akeroğlu ile yapıldı. Kassia Struss ve Sean Moncrieff modellik yaptı. 

Yeni sezonun en önemli söylemi; doğala ve doğaya dönüş. Sadece moda sektöründe değil her alanda rahatlık, öze dönüş, özgürlük ve dinamizm bir yaşam biçimi haline geldi. Giyimden kozmetiğe, yemekten kişisel gelişime kadar tüm dünya bu akımın peşinden gidiyor. Bu hayatta ürettiğimiz, var ettiğimiz, ortaya koyduğumuz iyi kötü her şey gibi giydiklerimiz de hislerimizin bir yansıması…Network'ün ruhu da bu yaz sadece doğadan besleniyor. Markanın yedi sezondur tasarımcılığını yapan kreatif direktör Elif Cığızlıoğlu ile kumaşların hayatımızı nasıl değiştirdiğini konuştuk…

– İlkbahar-yaz, renklerin gücüne mi yoğunlaşıyor?
Renklerin insanın ruhu ve duyguları üzerindeki etkisi inkar edilemez. Doğru renk insanı güçlü, özel, hafif ve uçarı, romantik, rahat ve
cesur hissettirir. İlkbahar-yaz dönemi yenilenme, arınma, yeniden doğuş hisleri veriyor bana da.
– Sezon aralarının kısalması sizi nasıl etkiliyor?
Sezon aralarının kısa olmasının tasarımcıları dinamik tuttuğuna inanıyorum. Zihinde hiç durmayan düşünme ve yaratma hissini canlı tutuyor. Bu da sektöre verimlilik ve canlılık katıyor.
– Yeni sezon için ilhamı nerelerden aldınız?
İlham hep doğadan geliyor. Bu sezon safari temasını işlememizin sebebi de bu. İnsanlar artık öze, yani aslında doğaya dönüyor.
– Rahatlık ve kumaşların çabuk kırışmaması, pratik ürünlere geçiş var mı?
Koton, keten, ipek gibi doğal lifli kumaşların hepsi kırışır. Ama kullanım açısından günümüz koşullarında kullanılan kumaşın kırışmaması, hava alması, terletmemesi gibi inovatif özelliklerinin olması oldukça önemli.
– Bunları yaparken kumaş kalitesini nasıl belirliyorsunuz?
Biz her zaman koleksiyonlarımızda doğal lifli kumaşlara (keten, koton, ipek, viskon) yer veriyoruz. Kumaş kalitesi NetWork'ü diğer markalardan ayrıştıran çok önemli bir konu. Bunun için titizlikle çalışan bir ekibimiz var. Bu ekip dünyanın en büyük kumaş fuarlarını düzenli olarak ziyaret ediyor.

Y Kuşağı unutulmuyor!

Modern yaşamın hızlı temposunda derin bir nefes aldıran, hafif kumaşlar ve renklerin dikkat çektiği “Touch” serisi, kusursuz kalıplarıyla jeanler, parti kıyafetleri, aksesuar grubuna ait sneakerlar ve sırt çantaları Y Kuşağı için çalıştığımız bölümler. Dinamik tasarımlar, detaylardaki kalite geleceğin hangi kumaşlar ve tasarımlarla şekilleneceğini de anlatıyor…

Yıldız yolu projesi

Markanın “Yıldız Yolu” isimli bir projesi var. Mağazacılıkta kariyer yapmak isteyen, moda ve alışverişi seven, aynı zamanda bunu danışmanlığa taşıyabilecek kişiler özenle seçiliyor ve işe alınanlar kişiye özel, sürekli ve kapsamlı bir eğitim programı ile yetiştiriliyor. Satış danışmanları bu uzun soluklu eğitim nedeniyle kombin yapma konusunda gerçekten çok başarılılar. Ve hepsi birer alışveriş ve stil danışmanı olmaya adaylar.

Renklerin anlamı…

60'lar ruhu bu sezon Network'ün “The Meaning of Colors'' (Renklerin anlamı) adı verilen koleksiyonunda etkisini gösteriyor. Yüksek bel mini etekler ve evaze elbiseler romantik stilin temsilcisi olurken, boyfriend pantolonlar ince kumaşlardan hazırlanan takımlar ile modernize ediyor. Doğanın tüm renklerinden ilham alan koleksiyonda lacivert, yeşil, narçiçeği, ekru hakimiyeti minimal kalıplar ile buluşuyor.

 

 

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet