Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre Mart 2017’ye kadar olan 12 aylık dönemde, internet üzerinden alışveriş yapanların yüzde 49’u yanlış veya hasarlı ürün gönderildiğini belirtti. Kadınların yüzde 76,3’ü internetteki harcamalarını giyim ve spor malzemeleri için gerçekleştirirken, erkeklerde bu rakam yüzde 51,7 oranında kaldı. Kadınların yüzde 51,7’si yanlış veya hasarlı ürün aldığını belirtti. Erkekler de ise bu oran yüzde 47,1 oldu. vucutolculeriİzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Arzu Vuruşkan, giyim alışverişinde en önemli ölçütün giysilerin vücuda uyumu olduğunu belirterek, “İnternet üzerinden alınan giysilerde, müşteri memnuniyetini arttırmak için, kullanıcıların vücut şekillerini iyi tanımaları ve kendi vücutlarına uygun giysileri seçmeleri gerekiyor” dedi. Kadın vücut şekillerinin kum saati (X), üçgen (A), ters üçgen (V), dikdörtgen (H) ve oval (O) olarak gruplandırılabileceğini kaydeden Vuruşkan, giysi seçiminde kişilerin vücut şekillerini tanımalarının önemine değindi. shutterstock_461355724Yrd. Doç. Dr. Arzu Vuruşkan, “Ters üçgen (V) vücut şeklindeki kadınların, geniş omuzlardaki vurguyu göğüs ve yüze yönlendirmek için V yaka bluzlar, elbiseler ve ceketler giymeleri uygun olur. Dikdörtgen (H) vücut şeklinde bel formu çok belirgin değildir. Bu vücut şeklinde dengeyi sağlayabilmek amacıyla üst beden ve alt bedende farklılaştırmaya gidilmelidir. Oval vücutlarda, büyük göğüs, geniş karın ve dar kalçaların olduğu görülmektedir. Oval vücutlarda, V yaka ve dökümlü üst giysiler, elbiseler tercih edilerek vurgu boyun ve yüze odaklandırılmalıdır. Üçgen (A) vücut şekli omuzların dar, kalçaların geniş olduğu vücut tipidir. Vücutta dengeyi sağlamak için, omuz ve bel bölgesine vurgu yapılması uygun olacaktır” diye konuştu. shutterstock_247426483