Reklamsız Sözcü

Küçük umutlar dünya markası olma yolunda

Türk kozmetik markaları sessiz sedasız dünyayı fethediyor.
Yasemin CANDEMİR
01:315 Haziran 2016
Küçük umutlar dünya markası olma yolunda
Türk kozmetik markaları sessiz sedasız dünyayı fethediyor.

Türk kozmetik markaları sessiz sedasız dünyayı fethediyor. Doğal içerikleri ile özellikle gençlerin aşk markası haline gelen Urban Care ile saçlarda başlattıkları değişimi, göğsümüzü kabartan hikayelerini konuştuk…

60

Selen Yorgun 30'lu yaşlarının başında, babasından aldığı kozmetik bayrağını kısa zamanda herkesin çantasında taşımaya başladığı bir markaya dönüştüren bir gencecik bir kadın. Hayallerinin peşinden gidecek gücü, uzmanlaştığı saçla ilgili cesareti ile kurdu Urban Care'i. Bugün dünyada 10'dan fazla ülkeye ihracat yapıyor ve kısa süre sonra pratik cilt ürünleriyle büyümeye hazırlanıyor.

– Urban Care artık yurtdışına açılan ve yüzde yüz Türk olması nedeniyle ilgi odağımızda bir marka. İlk kuruluş hikayenizi paylaşır mısınız?
Babam Bülent Yorgun'un amcam ile ortak olduğu zamanının en başarılı toptancı satış şirketlerinden biri olan “Mini Pazar”, 90'lı yıllarda bildiğimiz birçok global markanın Marmara bölge satışını yapan bir şirketti. 1997 yılında ithalat şirketimiz Selen Kozmetik kuruldu ve o tarihten itibaren Avrupa, Kanada ve Amerika başta olmak üzere birçok ülkeden Türkiye pazarına kozmetik ürünleri getirmeye başladı. Şimdi ise kendi ürünümüz Urban Care'le global markalarla birçok platformda yarışır hale geldik.
– Neden ilk önce saçla başlamak istediniz?
Saç bizim Selen Kozmetik olarak en profesyonel olduğumuz nokta, bu nedenle müşteri isteklerini, beklentilerini ve pazarı çok iyi tanıyoruz. Güçlü olduğumuz yerden yavaş yavaş genişleyerek büyümeyi tercih ettik.
– Yabancı markalara mahkum ama hepsini de raflarda görmeyerek, çoğunlukla valizle yurtdışından taşıyarak yaşıyoruz uzun zamandır. Size ilham veren neydi?
Yurtdışında da Türkiye'de olduğu gibi tüketici klasikleşmiş, yıllardır aşina olduğu hatta her köşede gördüğü markalardan farklı şeyler denemek istiyor. Bana da Kanada'da Toronto Üniversitesi'nde eğitim aldığım dönemdeki pazarlama derslerinde dinlediğimiz örnek vakalar ilham oldu.

59

“Global markalarla aynı kulvarda”

– Yurtdışına açılacak olmanız hayli gurur veriyor. Nasıl oldu, teklif nasıl geldi?
Bu konuda çok heyecanlıyım. Çünkü Urban Care ismini bulduğum ve ambalajları, renkleri, kokuları için koşuşturduğum günlerdeki heyecanı hatırlatıyor. Üç sene önce küçük umutlarla, korkarak başladığım yolculuk tüm çalışanlarımızın markaya inanması ile Türkiye'de çok başarılı bir noktaya geldi. Watsons Ödülleri'nde bu yıl Biotin&Keratin şampuanımızın “Yılın en iyi şampuanı” seçilmesi ve global markalarla yarışır hale gelmemiz hayallerimizin ötesindeydi.

58

– Bir sonraki aşamada uzmanlığınızı hangi noktalara taşıyacaksınız?
Saç bakımı konusundaki uzmanlığımızı 1,5 senedir üzerinde çalıştığımız cilt ve vücut ürünleri ile birleştireceğiz. Urban Care'in şehirli, dinamik ve hayatın içerisinde konseptine uygun pratik, kolay kullanımlı ürünleri fark yaratacak diye düşünüyoruz.

56

“Hayatı erteleme”

Geçen yıl yaptığımız Sutyen Tasarım Atölyesi ile Türkiye'de 170 noktada gerçekleştirdiğimiz #hayatıertelememeli Meme Kanserinde Farkındalık projemizle çok güzel tepkiler aldık. Aynı şekilde bu sene #smearforsmear rahim ağzı kanserine dikkat çekmek için gerçekleştirilen bulaştırılmış kırmızı ruj ile paylaşılan fotoğraflar akımını Türkiye'de duyuracağız.

54

“Mevsime göre ihtiyaç”

“Saçla ilgili yapılan en büyük hatalar Türkiye gibi dört mevsimi yaşayan bir ülkede sık sık ürün değiştirmemekle alakalı. Her mevsim başka bir içeriğe ihtiyaç var, kişiler bunu mutlaka keşfetmeli. Şampuanla bakım yapılamaz, krem ve maskeler sadece saçı açmak için değil, günlük bakımın olmazsa olmazı şeklinde kullanılmalı.”

57

Paraben ve silikon yok

Ürünlerin paraben içermemesi sizi orta market ürünler arasında üst sıralara yükseltiyor değil mi?
Doğru. Ürünlerimiz bu konuda oldukça hassas ayrıca durulanan ürünlerimiz şampuan, saç kremi ve maskelerimizde de silikon bulunmuyor. Bu nedenle market şampuanlarına göre bizim şampuanlarımız biraz daha az saçı yumuşatıyor ama yumuşatma görevini kremlerimiz tamamlıyor. Çünkü şampuanın asıl görevi saçı kirden arındırmak ve bir problem varsa saç diplerini tedavi etmek için. Yumuşaklık iddiasında olup çok yoğun silikon kullanarak ne saç sağlığına ne de çevreye zarar vermeyi doğru bulmuyoruz. Ayrıca ürünlerimizde hayvanlar üzerinde testler gerçekleştirilmiyor. Tüm numuneleri hepimiz deniyoruz.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet