Reklamsız Sözcü

Stres cilt yaslanmasını hızlandırıyor

Stres sadece hayat kalitesini ve ruhsal değişimleri etkilemiyor. Vücutta kortizol seviyesini yükselttiğinden ciltteki yağ oranı artıyor, tıkanmış gözenekler, akne ve enfeksiyon artışına neden oluyor.
Yasemin CANDEMİR
06:2720 Ağustos 2016
Stres cilt yaslanmasını hızlandırıyor
Stres sadece hayat kalitesini ve ruhsal değişimleri etkilemiyor. Vücutta kortizol seviyesini yükselttiğinden ciltteki yağ oranı artıyor, tıkanmış gözenekler, akne ve enfeksiyon artışına neden oluyor.

Stres sadece hayat kalitesini ve ruhsal değişimleri etkilemiyor. Vücutta kortizol seviyesini yükselttiğinden ciltteki yağ oranı artıyor, tıkanmış gözenekler, akne ve enfeksiyon artışına neden oluyor.

Stresli olduğumuz durumlarda cilde giden kan seviyesi düşüyor. Bu durum  biraz daha solgun görünmenin yanı sıra cilt hücrelerinin kendini daha yavaş yenilemesine ve zaman içinde döküntüler yaşanmasına kadar giden süreci başlatıyor. Uzmanlar bu durumda 30 dakikalık cilt masajlarını ve enflamatuar etkileri olan yeşil çay gibi bir antioksidanın cilt bakımına dahil edilmesini birinci çözüm olarak paylaşıyor.

8

Kortizol hormonuna dikkat!

Yoğun stres durumları sadece kuruluk ve döküntülere değil, ciltte kaşıntılara, kabartılara yol açıyor. Cilt zamanla tahriş oluyor, kötü görünüyor ve yaşlanmaya başlıyor. Yaşadığımız stresli zamanların cilt üzerindeki bu olumsuz etkilerini yenmek için başka moral kaynakları bulmak ve kortizol hormonu seviyesini düşürmek gerekiyor.

2

Meyveler ve bitki çayları

Stresi kontrol altına almada beslenme şekli oldukça önemli. Günlük beslenmede meyve ve sebzelere bol bol yer vermek, C vitamini kaynağı limonu her yemeğe dahil ederek, mevsim meyvelerini sıkça tüketmek gerekiyor. Düzenli olarak yapılan egzersizler de cilt stresiyle doğrudan mücadele ediyor. Günde iki kez karna saat bölgesine saat yönünde yapılacak bir masajın sadece yeni doğan bebeklerde değil, yetişkinlerde de olumlu etkileri çok. Kafeinli içecekler yerine bitkisel çayları tercih etmek ve günde en az iki defa tüketmek sakinleştirici etkisiyle stresi seviyesini de düşürüyor.

4

Nasıl yapılmalı?

– Rahat, huzurlu, sessiz bir ortam seçilmeli.
– Burun kanalıyla derin nefes alıp, tamamen bitirene kadar ağızdan verilmeli. Nefes alırken alınan havanın karına dolması sağlanmalı.
– Aynı işlem ayakta her gün sabah ve akşam olmak üzere en az 20 kez tekrarlanmalı.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet