Reklamsız Sözcü

15 saniyede mutluluğu yakalayın

Telefondan ya da bilgisayardan başınızı kaldırın ve kendinize mutlu anlar yaratın
16:283 Mart 2016
15 saniyede mutluluğu yakalayın
Telefondan ya da bilgisayardan başınızı kaldırın ve kendinize mutlu anlar yaratın

Önce sizi üzen şeylerle yüzleşin sonra derin bir nefes alın. Nefes verirken sakinleşerek ne hissettiğinizi anlamaya çalışın. Öfek, utanç ya da üzüntü…  Önemli olan kendinizi yargılamadan hissettiğiniz şeyin farkına varıp onları kontrol altına almaktır. O fark ettiğiniz negatif duygunuzu isimlendirin. Örneğin “Kendimi küçük düşürülmüş hissediyorum” şeklinde tanımlar yapabilirsiniz. Sonra da kendinize iyi şeyler hissetmek için zaman tanıyın.

 

“ÜZGÜNÜM” YERİNE “ÜZGÜN HİSSEDİYORUM” 

Uzmanlar, korkmuş ya da öfkeli yüze ait görüntülerin insanların beynindeki korku merkezindeki sinirsel aktiviteyi artırdığını gösteriyor. Duyguları etiketlendirmek ise, amygdaladaki (beynin badem şekilli kısmı, korku sıcak noktası) faaliyeti sakinleştirebiliyor.

Ancak bilim insanları bu etiketleme işinde kullanılan kelimelerin önemli olduğunu düşünüyor. Yani “Üzgünüm” şeklinde bir tanımlama yerine “Üzgün hissediyorum” demeye çalışın. Bu sizin o duyguyla tanışmanızı sağlar, o duygu tarafından harap edilmenizi değil. Bu kısa süreli uygulamayı bir alışkanlık haline getirin ve beyninizde pozitif değişimler yaratın.

GÜNEŞE DÖNÜN

 

Telefonu kulağına yapışık yaşayanlar! Ya da başparmakları mesaj mesaisinde olanlar! En son ne zaman bu mesaiye son verdiniz ve yüzünüzü güneşe döndünüz? Etrafınızda mutluluk veren şeylere odaklandığınız takdirde beyninizdeki mutlulukla ilgili nöronları harekete geçirdiğinizi, bu sayede daha yoğun bir şekilde iyi duygular hissetmeye başladığınızı göreceksiniz.

15 SANİYELİK MUTLU ANLARI KAYDEDİN

Bütün duyularınızla zevk almayı deneyimleyin. Doğanın kokusunu nefesinizle birlikte içinize çekin. Derinizin üzerindeki havayı hissedin. Bunu dolu dolu hissettiğinizde olumsuz duyguları harekete geçiren sinirsel aktivitelerin yavaşladığını göreceksiniz.

Bu mutlu anları, belki sadece 15 saniye süren anları zihninize kaydedin ve sağlamlaştırın. Zaman içinde karşılaştığınız stres kaynaklarıyla daha kolay baş edebileceksiniz.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet