Reklamsız Sözcü

Baharda her gün bir avuç ay çekirdeği

Havaların bir ısınıp bir soğuması enfeksiyon hastalıklarını tetikliyor.
11:1816 Mart 2016
Baharda her gün bir avuç ay çekirdeği
Havaların bir ısınıp bir soğuması enfeksiyon hastalıklarını tetikliyor.

Mevsim geçişlerinde grip ve soğuk algınlığından korunmanın yolu ise doğru besinleri uygun miktarda tüketmekten geçiyor…

Memorial Wellness Beslenme Danışmanı Uzman Dyt. Işınsu Köksal, hastalıklardan korunmak için sağlıklı beslenme hakkında şu bilgileri verdi…

GENİZ KURULUĞUNA ÇORBA

Ilık su ve yeşil çay ile sebze ve baklagillerden yapılan çorbaların tüketimi geniz kuruluğuna iyi gelmektedir. Ayrıca bu sıvı gıdalar vücudun su kaybını önlemekte, üst soluk borusunu nemli tutarak, boğaz ağrısı belirtilerini de azaltmaktadır.

HER GÜN BİR AVUÇ AY ÇEKİRDEĞİ

Selenyum eksikliği gribal hastalıkların oluşma riskini artırır. Selenyumdan zengin besinler ise ton balığı, buğday ruşeymi, ay çekirdeği, chia tohumu, yulaf kepeği, susam, mantar olarak sıralanabilir. Günlük minimum selenyum ihtiyacı ise 55 mikrogram'dır. Örneğin 100g süzülmüş ton balığı selenyum ihtiyacının tamamını karşılarken, 100 gr derisiz hindi eti bu ihtiyacın yüzde 50'sini, 100 gr tavukgöğsü ise yüzde 40'ını karşılayabilir. Yeterli selenyum alımı için günde 1 avuç ay çekirdeği yenebilir.

SOMON VE TON BALIĞININ GÜCÜ

D vitamini hastalıklara karşı vücudu korurken, yetersiz D vitamini alımı ise grip, soğuk algınlığı ve diğer solunum yolu enfeksiyonlarına yakalanma riskini arttırmaktadır. Ayrıca D vitamini kalsiyum emilimi ve kemiklerin güçlenmesini de sağlar. Yağda çözülen D vitamini için en iyi kaynaklar; balık yağı, yumurta, D vitamini ile zenginleştirilmiş süt, yoğurt ve tam tahıllar, peynir, İtalyan loru (ricotta), somon, ton balığı, sardalya, uskumru ve karidestir.

MAYA DA ŞİFA KAYNAĞI

Probiyotikler, zararlı bakterilere karşı savaşarak bunların bağışıklık sistemine zarar vermelerini engellemekte ayrıca vücudun savunma sistemi için gerekli olan
B vitaminleri ve K vitaminini üretmektedir. Probiyotiklerden zengin kaynaklar ise mayalı süt ürünleri; yoğurt, kefir, miso çorbası, sirke kullanılmadan doğal olarak mayalanmış turşu, tempeh adı verilen Endonezya'nın geleneksel soya fasulyesinden yapılmış ürünü olarak sıralanmaktadır.

SEBZE VE MEYVESİZ OLMAZ

Sebze ve meyvelerde bulunan flavanoidler bakteri ve virüs gibi mikroplara karşı savaşarak antibiyotik etkisi göstermektedir. Pişirme, saklama, hazırlama, doğrama gibi işlemler besinlerin flavanoid miktarını azaltmaktadır. Bu nedenle sadece sebzeleri fazla pişirmekten kaçınılmalıdır. Yeşil biber, maydanoz gibi sebzeler ile mevsim meyveleri çiğ olarak uygun miktarda tüketilirse oldukça faydalıdır.

YARIM KİVİ C VİTAMİNİ İHTİYACINIZI KARŞILAR

Yeterli C vitamini alımı bağışıklık sistemini güçlendirmek ve hastalıklardan korunmak için çok önemlidir. C vitamini kaynaklarını mümkün olduğunca çiğ tüketmek önemlidir. C vitamininden zengin besinler ise koyu yeşil yapraklı sebzeler, kivi, brokoli, çilek, turunçgiller, siyah frenk üzümü, yaban mersini, domates, Brüksel lahanası, karnabahardır. Günlük C vitamini ihtiyacını karşılamak için 1.5 orta boy portakal veya ½ orta boy kivi veya 65 gram brokoli veya 2 adet limon veya 100 gram karalahana tüketmek yeterli gelebilir.

PROPOLİS VÜCUDUN KORUMA KALKANI

Son yıllarda popülerliği hızla artan propolis, arıların çeşitli bitki
ve ağaç kabuklarını çiğnemesi ve kendi enzimlerini de içine eklemesiyle oluşan koyu renkli yapışkan bir maddedir. Propolisin; bakteriler, mantarlar, virüsler ve iltihap oluşumuna karşı koruyucu ve ateş düşürücü özelliği vardır. Propolis sıvı, tablet ve kapsül şeklinde satılmaktadır. Fakat arı ürünlerine karşı hassasiyet ve alerjisi olanların doktora danışmaları gerekir.

 

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet