Reklamsız Sözcü

Bazı alışkanlıklar erken menopoz nedeni

Erken menopoz konusunda genetik yapı çok etkin bir rol oynuyor.
22:267 Temmuz 2016
Bazı alışkanlıklar erken menopoz nedeni
Erken menopoz konusunda genetik yapı çok etkin bir rol oynuyor.

Erken menopoz konusunda genetik yapı çok etkin bir rol oynuyor. Ancak beslenme, yaşam şekli, sigara alışkanlığı ya da stres gibi faktörler de menopoza girme yaşını etkiliyor. Örneğin; günde 20'den fazla sigara içen kadınların menopoz yaşı 1-2 yıl kadar öne çekiliyor…

Menopozun 40 yaşından önce olması erken menopoz olarak kabul ediliyor. Dünyada her 100 kadından 3'ü erken menopoza giriyor. Yaklaşık 15-29 yaşlarındaki bin kadından birinde, 30-39 yaşlarındaki yüz kadından birinde erken menopoz görülüyor. Anadolu Sağlık Merkezi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Nuri Ceydeli erken menopoza dikkat çekiyor.

Genler de etkili ama…

Erken menopoz iyi bir analizle kolayca anlaşılabiliyor. Erken menopoz döneminde psikolojik değişiklikler, uykusuzluk, ani terlemeler, odaklanamama ya da agresif tavırlar en dikkat çekici belirtiler arasında yer alıyor. Ailedeki anne ya da ablanın menopoza girdikleri yaş da bu faktörlerden biri… Araştırmalar, erken menopozun sebebinin yüzde 60'ının genetik olduğuna işaret ediyor.

33 32

Check-up'la eksiksiz tedavi

Erken menopozun belirtilerinden biri olan adet düzensizlikleri başlar başlamaz gerekli önlemleri almak gerekiyor. Bu süreçte yapılan menopoz dönemi check-up'ında jinekolojik hastalıkların erken tanısı ve tedavisi, meme sağlığının korunması, kemik erimesi, ateş basması, sinirlilik ve uykusuzluk gibi genel sağlık sorunlarının giderilmesi amaçlanıyor.

Menopoz yaşınızı nasıl geciktirebilirsiniz?

Bol bol spor yapın. Haftada en az üç gün spor yapmaya gayret edin. Gün içinde asansör kullanmak yerine merdiven kullanmayı tercih edin.
Vücut kitle indeksinizi hesaplayın. Ne çok zayıf ne de kilolu olun.
Zararlı kimyasal maddelerden uzak durun.
Sigara kullanmayın. Pasif içicilikten uzak durun.
Balık, ceviz, fındık, brokoli, domates, biber, havuç, üzüm, çilek gibi yüksek antioksidan besinler tüketin.
Kalsiyumu yüksek gıdalar tüketin. Günde 200 ml. süt, yoğurt ve dondurma yiyin.
Bol bol güneşlenin ve D vitaminini eksik etmeyin.
Stresten kaçının.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet