Reklamsız Sözcü

Benim bedenim ama fazla kilolar benim kararım mı?

Kilo vermek için yapılması gerekenleri hepimiz biliyoruz. Peki o zaman zayıflamak neden bu kadar zor?
14:3814 Temmuz 2016
Benim bedenim ama fazla kilolar benim kararım mı?
Kilo vermek için yapılması gerekenleri hepimiz biliyoruz. Peki o zaman zayıflamak neden bu kadar zor?

Son zamanlarda fazla kiloların nedeni olarak ‘duygusal açlık’ diye bir kavramdan bahsediliyor. Kilo almanın bedensel değil psikolojik etkilerini öne çıkaran bu kavramda, kilolu insanlar fazla yemek yemelerinin nedenlerini bilinçaltında yatan nedenlerde arıyor. Peki bu sebeplere nasıl ulaşacağız?

Kilo vermenin önündeki içsel engelleri aşmaya yardımcı önemli tavsiyeler veren Nefes Koçu Reyhan Elmasri, motivasyonunuzu yüksek tutacak tüyolar sıraladı. İşte kilo vermenin püf noktaları…

UZMAN EŞLİĞİNDE KİLO VERENLERİN YÜZDE 95’İ…

kilo-sorunu-2

Herkes bedeniyle barışık olmak ister, bunun için de başta ideal kiloda olmak. Estetiğin ötesinde obezite ve fazla kilolar pek çok hastalığın kaynağı. Üstelik hareketin azalmasına neden olarak tüm yaşantımızı etkiliyor. Duygusal olarak bıraktığı etkiler kara bulutlar gibi çöküyor; dışlanma, beğenilmeme, aşağılanma…. Özellikle çocuklar ve ergenlerde aleni yapılan acımasız eleştiriler çok ciddi yaralara neden oluyor. İlişkileri direkt etkiliyor; kendi bedeninden memnun olmayanlar hayatlarına ilişki çekemiyor ya da cinsel hayatları olumsuz yönde etkileniyor.

Peki insanlar bu bilinç düzeyine ulaşmışken neden hala bu kadar basit görünen bir sorunun altından kalkamıyor. Göz göre göre neden yiyerek ve hareket etmeyerek intihar ediyor bir anlamda? Uzman eşliğinde diyet yapanların verdikleri kiloları geri alma oranı %95. Harcanan onca emek ve paranın %95'I boşa gidiyor yani.

BESLENME YÜZDE 80, EGZERSİZ YÜZDE 20

spor-beslenme

Egzersiz sadece kilo kontrolü için değil beden ve zihin sağlığı için çok önemliyken çoğunluk tarafından sadece zayıflamak amaçlı algılanıyor. Üstelik kilo vermede beslenme %80, egzersiz %20 rol oynarken. Amerika'daki istatistiklere göre spor merkezlerine kaydolan her 5 kişiden 4'ü devam etmiyor. Bu 5'de 4'lük kesim sene başında bir müddet devam ediyor. Yeni yılda kendimize verilen sözlerin başına kilo vermeyi koymak adetten olmuş. Bizde de herhalde baharda yaza girişte tatile hazırlık döneminde devamlılık daha fazladır.

Bunun yanı sıra medya sayesinde pek çok kişi beslenme uzmanı oldu adeta. Ama obezite almış başını gidiyor. Geçen gün bir arkadaşımın annesi iddialı bir şekilde diretiyor; “her akşam yatmadan önce 7 tane zeytin yiyin haftada bilmem kaç kilo verin”. “Doğru olmaz mı hiç televizyonda duydum” diye de tezini savunuyor. Keşke medyada duyduğumuz herşey gerçekten doğru olsa.

Obezite ya da fazla kiloların nedeni de diğer pek çok sorun gibi duygusal nedenlere dayanıyor. Genel olarak hayattan alamadığımız keyfi yemekten, içmekten almaya çalışmakla başlıyor. Bazen bu bir aile geleneği oluyor, bazen de stresli bir dönemde edinilen bu alışkanlık o dönem geçtikten sonra da devam ediyor.

Bir kez U-dönüşü yapıp da kişinin özgüveninin artması, kendini beğenmeye başlaması motivasyonunu arttırıyor. Ancak bunun sürdürülebilir olması, eski alışkanlıklara dönmemek için fazla yemenin altında yatan psikolojik nedenlerin giderilmiş olması gerekiyor. Yoksa gene en sudan sebeplerle o %95'in içinde olmaya devam…

KİLO VERMENİZE YARDIMCI 6 MOTİVASYON

kilo-verme

Ne yenileceği, ne zaman yenileceği konusunda pek çok bilgi var zaten. Bunları hayata geçirmek, tam istediğiniz gibi bir vücuda sahip olmak için bir de bunları deneyin:

Kilonuz, şekliniz nasıl olursa olsun öncelikle kendinizi olduğu gibi kabul etmekle işe başlayın.
Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayı bırakın, herkes kendine özgüdür ve çok değerlidir, bunu hep aklınızda tutun.

Bir şey yerken yaptığınız tek eylem o olsun. Her lokmanın keyfini çıkartın; yani farkındalıkla yiyin.

Metabolizmanızı dengelemek, yağ yakımını hızlandırmak, enerjinizi arttırmak için nefesinizi doğru aldığınızdan emin olun, nefes tekniklerinden yararlanın.

İLGİLİ HABERHer gün birkaç saniye yapın, zayıflayınHer gün birkaç saniye yapın, zayıflayın

Zihin gücünüzü kullanın; ideal kilo ya da bedeninizi belirleyin. Hedefiniz o olsun. Kendinize onu simgeleyen bir oyuncak, resim ya da giysi alın ve sıkça görebileceğiniz bir yere koyun. Bu sizin havucunuz olsun. Egonuz ne zaman sizi yoldan çıkarmaya kalksa ona bakın ya da hatırlayın.

Fazla kilolarınızla ilgili olumsuz duygularınızı keşfedin. Örneğin beğenilmediğinizi mi hissediyorsunuz, tam tersine “çok beğenilen biri” olduğunuza dair olumlamalar yapın; tüm kalbinizle inanarak.

Önemli olan motivasyon, bunun için gerekirse bir uzmandan destek alın.

Son güncelleme: 14:4214.07.2016
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet