Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Bu görüntülere bakmayın!
Bu görüntülere bakmayın!
Psikiyatrist Şahut Duran, son zamanlarda ülkece yaşadığımız terör olaylarının üstesinden gelebilmemiz için önerilerde bulundu
Yaşam 20 Şubat 2016 - 11:23

Güneydoğu’dan hemen her gün aldığımız şehit haberleri ve Ankara’da yaşanan son terör saldırısından sonra toplum olarak gittikçe güvensiz, stresli ve çaresiz hale geldik. Özellikle patlama anı görüntülerine, yaralı ve kayıpları gösteren fotoğraflara bakılmamasını öneren Türkiye Psikiyatrist Derneği Örgütlenme Sekreteri Şahut Duran, bu olayların yaratacağı travmaları azaltacak önerilerde bulundu.


AMAÇ TOPLUMA VE BİREYLERE ZARAR VERMEK 

Duran, son günlerde artan ölümlerle sonuçlanan terör saldırıları sonrası sokakta ve toplu alanlarda kaygı oluştuğunu söyledi. Duran, bu saldırılar ve ardından görülen şiddetin, birçok açıdan toplum ve bireye zarar vermeyi amaçladığını anlatırken, şöyle dedi:

“Toplumsal yaşamın temel dokusuna, temel güven duygusuna ve toplumu birbirine bağlayan bağlara zarar vermektedir. Bu saldırılar ve benzeri durumlardan, insanlar farklı şekillerde etkilenebilirler. Burada yaşanabilecek bazı deneyimler arasında; durumla baş etmekte zorlanma, yoğun bir korku, dehşet, çaresizlik, suçluluk, öfke duyguları sayılabilir. Pek çok yönden insana yönelik tehdit içeren bu tür olaylar sonucunda hayatın doğal akışının sürdürülmesini insan için zor hale getiren sorunlar yaşanabilir.”


NASIL ÜSTESİNDEN GELİRİZ?

Olayların üstesinden gelmek için önerilerde bulunan Duran, şunları söyledi:

“Paylaşın, anlatın, başkalarıyla bir araya gelin. Patlama anını, kayıp ve yaralıları gösteren görüntü ve fotoğraflara bakmayın. Bakmamanın kayıp ve yaralılara saygının da gereği olduğunu unutmayın. İçkiden uzak durun, kahveyi azaltın, doktor önerisi dışında ilaç kullanmayın. İçki, unutturmak yerine uyuşukluk halinizi, zihninizdeki bulanıklığı artırabilir.

Kahve kaygı ve korku ataklarını tetikleyebilir. İlaçlar her zaman yarar sağlamayabilir. Yanlış kullanıldığında yan etki ve benzeri diğer nedenlerle yakınmalarınızı çoğaltabilir. Kendinize dinlenmek, istirahat etmek için zaman ayırın. Sizi rahatlattığını bildiğiniz etkinlikleri yapmaya çalışın.”

 

Son güncelleme: 11:33 - 20.02.2016
Yaşam 20 Şubat 2016 - 11:23