Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Bu hastalığı ilk kez duyacaksınız!
Bu hastalığı ilk kez duyacaksınız!
Bilim ve tıp geliştikçe birçok farklı ve yeni hastalığın varlığı ile yüz yüze kalıyoruz. İşte onlardan biri daha, ölü popo sendromu ve hakkında bilmeniz gereken her şey...
Yaşam 18 Eylül 2017 - 16:26

Klasik olarak işleri masa başında olan birçok insan kambur olmaktan şikayet eder ve buna çareler arar. Yastık olsun, oturuş şeklini değiştirme olsun birçok yöntem denediğimiz olmuştur.
shutterstock_367092026-custom

Fakat özellikle masa başında çalışanların bilmediği başka bir hastalığı da olabilir. Onun adı da “Dead Butt Syndrome” (Ölü Popo Sendromu)

59b7c8a961361f1b8806e163

Birçok insanın bilmediği gluteal amnezi ya da ölü popo sendromu, Cleveland Clinic'in Wellness Enstitüsünde çalışan Andrew Bang, “Biliyorum belki şaşırtıcı gelecek ama tüm gün oturmanın duruştan ziyade popoya da büyük bir zararı var.” Kalçalarda bulunan gluteus medius adlı kaslar ölü popo sendromunun gerçekleştiği bölgelerden en etkili olanı.

59b7c8d461361f1b8806e16b

Gluteus medius normal olarak pelvisin stabilize edilmesine yardımcı olduğu için, gluteal amnezi vücudun dengesizliği telafi etmeye çalışması nedeniyle bel ve ayak bileği sorunlarının yanı sıra bel ağrısı ve kalça ağrısına da yol açabilir.

shutterstock_403536166-custom

Michigan Tıp'da fizik tedavi uzmanı Kristen Schuyte “Sadece çok kalabalık kaslarla yeterince etkileşime girmeyen çok aktif kişilerde de ortaya çıkabilir” diye de ekliyor.

shutterstock_458186578-custom

Bang, genel olarak bu sendromun otururken kasların gerçekleştirdiği inhibisyon süreci ile alakalı olduğunu söylüyor. Bir kas sıkılaştığında karşı tarafa rahatlama sinyali gönderiyor

shutterstock_498367753-custom

Bu denge sağlanamadığı takdirde; yani sık oturduğumuz zamanlar, fazlasıyla acı veren bu sendroma yakalanabiliyoruz.

shutterstock_559687969-custom

Eğer poponuz ölü ise bunu kısa bir test ile de anlayabilir ona göre önlemlerinizi alabilirsiniz. Ayaktayken ayağınızı koca bir adım ileri atın. Böbrekteki havuzcuğa verilen ad olarak bilinen Pelvisiniz eğer bacağınızı attığınız yöne kayıyorsa; geçmiş olsun…

shutterstock_690869341-custom

Bunu önlemek için saat aralıklarıyla koltuğunuzdan kalkıp kısa süreli yürüyüşler yapabilir, sık sık egzersizler uygulayabilirsiniz.

shutterstock_139711591-custom

Son olarak Bang bizlere tavsiye veriyor; “Ne yaparsanız yapın, vücudunuzun tekrar eden bir döngüye girmesine izin vermeyin.”

Son güncelleme: 16:27 - 18.09.2017
Yaşam 18 Eylül 2017 - 16:26