Reklamsız Sözcü

Cildiniz menopoz döneminde de ışıldasın!

Menopoz döneminde östrojen hormonunun azalması sonucu ciltte yaşlanma hızlanıyor.
00:531 Nisan 2016
Cildiniz menopoz döneminde de ışıldasın!
Menopoz döneminde östrojen hormonunun azalması sonucu ciltte yaşlanma hızlanıyor.

Menopoz döneminde östrojen hormonunun azalması sonucu ciltte yaşlanma hızlanıyor. Hemen paniğe kapılmayın! Çünkü bu dönemde alacağınız önlemlerle yine ışıl ışıl bir cilde sahip olabilirsiniz…

 

Cildimizi yapılandıran, koruyan ve yağ salgılayan hücrelerde östrojen yetersizliğine bağlı olarak yaşanan değişim; ciltte sarkma, kuruma, lekelenme, yaraların geç iyileşmesi, gözeneklerin genişlemesi, istenmeyen tüylerin artışı ve topuklarda çatlama gibi birçok soruna neden oluyor. Acıbadem Bahçeşehir Tıp Merkezi Dermatoloji Uzmanı Dr. Arzu Aslan, menopoz döneminde cildi sağlıklı tutmanın yollarını anlattı.

Güneşlenirken cildinizi korumayı unutmayın

Menopoz döneminde kolajen ve elastik doku azaldığından cildimiz güneş hasarına karşı savunmasız kalıyor. Ancak sağlık açısından D vitamini sentezinden faydalanmak için güneşle dost olmalıyız. Bunun için en iyisi, günde 30-45 dakika kadar korunmasız olarak güneşte kalmanız. Günün kalan zamanlarında ise açık havada el, yüz ve vücudunuz için kış mevsiminde 15, yaz mevsiminde de 30 faktör ve üzeri güneş koruyucular sürme alışkanlığı edinmelisiniz.

Sofranızdan eksik etmemeniz gereken besinler

Menopoz döneminde metabolizma yavaşladığı için un, tuz ve şekerden, yağlı gıdalardan kaçınmalı, kilo almamaya gayret etmelisiniz. Cildinizi nemlendiren omega 3 içeriği yüksek olan ceviz, yumurta, somon ve küçük balıkları düzenli olarak tüketmenizde fayda var. Bitkisel östrojen olarak tabir edilen semizotu, soya fasulyesi, adaçayı, karadut ve civanperçemini de tüketmenizde fayda var.

Sigarayı hayatınızdan çıkarın

Sigara, kandaki oksijen metabolizmasını bozduğu için yol açtığı diğer hastalıkların yanı sıra cilde de zarar veriyor. Bu nedenle sigaradan özellikle menopoz döneminde de uzak durmanız çok önemli.

Düzenli uyku alışkanlığı edinin

Uykunuzu almak, metabolizma ve hormon salgılanması açısından çok büyük öneme sahip olduğu için ihmal edilmemeli. Uykunuzu bir düzene oturtmadığınızda vücudunuz yenilenemiyor, bunun sonucunda da yaşlanma belirtileri daha çabuk ortaya çıkıyor. Bu nedenle her gün en az 7-8 saat uyumaya özen gösterin.

Egzersiz yapmayı unutmayın

Kan dolaşımını arttıran, metabolizmayı hızlandıran, yaşlanmayı geciktiren ve dokulara giden ekstra oksijenle cildinizin parlak ve sağlıklı bir görünüm almasını sağlayan egzersizi menopoz döneminde de hayatınızdan çıkarmayın. Haftanın 3-4 günü yapacağınız 30- 40'ar dakikalık yürüyüş ve kardiyo egzersizi hem metabolizmanızı hızlandırır hem de endorfin salınımıyla kendinizi daha iyi hissedersiniz.

Cildinize dışarıdan takviye alın

Antioksidan içeren A, C ve E vitamin takviyeleriyle cildinizi beslerken, kadın doğum uzmanı hekiminizin kontrolünde alacağınız minik doz östrojen takviyeleriyle cilt yaşlanmasını azaltabilirsiniz.

Kremsi temizleyicileri tercih edin

Cilt temizliğinde kremsi temizleyiciler kullanmanızda fayda var. Duş sonrası seramit, hyalüronik asit veya squalen içeren nemlendirici ürünleri tercih edin. Yüz nemlendiricisinde cildimizi yenileme özelliğinden ötürü  A ve C vitamini, kök hücreyle büyüme faktörü içeren nemlendiriciler kullanın. Evde yapacağınız peeling'le haftada bir kez ölü hücreleri temizlemeli ve cildinizin yenilenmesini sağlamalısınız.


Ilık suyla 
banyo yapın

Banyo yaparken sıcak ya da soğuk su kullanmak yerine ılık suyu tercih etmek cilt sağlığı açısından fayda sağlar. Cildinizin kurumaması için uzun banyolar yerine hızla duş almalı, banyo sonrasında da cildinizi mutlaka nemlendirmelisiniz.

 

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet