Reklamsız Sözcü

Cilt sağlığınızı ihmal etmeyin

Düzensiz beslenme, abartılı diyetler, stres, alkol ve sigara kullanımı, antioksidan ve vitaminlerin yeterince kullanılmaması gibi vücuda içten verilen zararın cildimize de hasar verdiğini belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşenur Servet, cilt bakımı konusunda dikkat edilmesi gereken noktaları anlattı…
00:3821 Kasım 2016
Cilt sağlığınızı ihmal etmeyin
Düzensiz beslenme, abartılı diyetler, stres, alkol ve sigara kullanımı, antioksidan ve vitaminlerin yeterince kullanılmaması gibi vücuda içten verilen zararın cildimize de hasar verdiğini belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşenur Servet, cilt bakımı konusunda dikkat edilmesi gereken noktaları anlattı…

Her 30 kiloya 1 litre su

Cilt kuruluğunu engellemek ve nem dengesini sağlamak için en önemli unsurlardan biri bol bol su tüketmek.

su

Işıldayan bir cilde sahip olmak için günde her 30 kilo için 1 litre su tüketilmelidir. Yani, 60 kilo olan bir kişi günde iki litre su tüketmelidir.

Haftada iki gün balık tüketin

Balık, yüksek omega 3 içeriğiyle düzenli bir şekilde tüketilmelidir.

balik

Özellikle somon, cilt elastikiyetini arttırma konusunda etkili olan astaksantin karotenoidi içerir. Ayrıca en etkili anti-aging yöntemlerinden biri olan somon DNA'sının mezoterapi yöntemiyle cilde uygulanması cildin nem dengesini sağlar.

A vitamini

A vitamini cildin kolajen sentezini artırır ve gergin olmasına katkı sağlar.

a-vitamini

Günlük A vitamini ihtiyacımız 700-900 mikrogramdır. Bu ihtiyacı yarım kase ıspanaktan ve orta boy bir mangodan karşılamak mümkündür. Ayrıca, 1 bardak sütte 150 mikrogram A vitamini bulunur.

C vitamini

Cilt sağlığınızı koruma anlamında tüm vitamin ve mineraller önemlidir ancak C vitamininin etkisi çok fazladır. Zira serbest radikallerle savaşarak cildin gençleşmesine katkı sağlar ve nem verir. Bunun yanında kolajen sentezini arttırır. C vitamini açısından en zengin meyve kividir. 100 gr kivide günlük ihtiyacınızı karşılayacak kadar C vitamini bulunur. Bunun yanında portakal, mandalina, greyfurt, brokoli, maydanoz, kuşburnu, kırmızı sivri biber de tüketebilirsiniz.

E vitamini

Bir insanın günlük E vitamini ihtiyacı 8-10 mg'dır. E vitamini, başta tahıllar olmak üzere; ıspanak, marul, lahana, roka gibi koyu yeşil yapraklı sebzelerde, zeytinyağı, fındık ve cevizde bulunur. 1 avuç fındık günlük E vitamini ihtiyacınızı karşılar. Ayrıca E vitamini çok güçlü bir antioksidandır. Bu nedenle, ciltteki yaşlanmayı ve UV ışınlarının yarattığı tahribatı önlemeye yardımcı olur. Ayrıca cildi nemlendirir ve yumuşatır.

İçerden besleyip dışarıdan destekleyin

Cilt sağlığımız için beslenmemize dikkat ettik peki başka neler yapmalıyız? Bu sorunun cevabı, cilde bakım yaparken özenli davranmaktır. O nedende mutlaka cildinizi iyice temizleyin ve her gün nemlendirin. Güneşten ve diğer çevresel faktörlerden koruyun, mutlaka güneş koruyucu kullanın.

son-kutuya

Cildinize kendi kendinize yaptığınız cilt bakımları elbette ki çok değerlidir. Ancak profesyonel desteklerden de zaman zaman faydalanmalısınız. Öyle ki yeni nesil cilt bakımları bu konuda birçok parametreyi içerdiği için çok kıymetli uygulamalar olarak karşımıza çıkar. Bunların en önemli yanı güçlü oksijen desteği oluşlarıdır. Oksijenin deri hücreleri açısından önemi yıllardır bilinmektedir. Yoğun oksijen desteği, yaraların kolayca iyileşmesini sağlar. Deriye dışarıdan uygulanan yüksek saflıkta oksijenin arındırıcı, yenileyici ve deri hücrelerini tazeleyici özelliği cilt bakım sistemleri tarafından kullanılır.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet