Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Çocuğunuza şeker yedirmeden önce bir kez daha düşünün
Çocuğunuza şeker yedirmeden önce bir kez daha düşünün
Yetişkinlik döneminde sağlıklı beslenme alışkanlıklarının oluşması ve ortaya çıkabilecek kronik hastalıkların önlenmesi için ilk temel, çocukluk çağında atılır. Bu süreçte özellikle şeker tüketimiyle ilgili bilinç yaratmak çok önemlidir...
Yaşam 2 Eylül 2017 - 01:44

OBEZİTE ARTIK ÇOK YAYGIN

Çocukluk çağında tüketilen gıdaların kalitesi, erişkin yaşlardaki sağlık durumu için son derece belirleyicidir. Şeker dünyadaki en bol gıda maddesidir. Bütün işlenmiş gıdalarda şeker vardır. Şeker içeren gıda maddeleri gelişme çağındaki çocukların en büyük kalori kaynağıdır. Çocukların önemli bir kısmı günlük kalori ihtiyaçlarının en az yarısını bu tür gıdalardan karşılamaktadır. Öte yandan çocuklarda obezite giderek artmaktadır ve okul çocuklarının yüzde 30 kadarı obez, yüzde 50 kadarı fazla kiloludur. Fiziksel aktivitenin çok az olmasının yanı sıra rafine beyaz şekerle işlenmiş yağlardan oluşan, az posalı, bol kalorili bir diyet; obezite ve başta diyabet, kalp hastalıkları, kanser olmak üzere birçok yıkıcı hastalığın ileriki yaşlarda ortaya çıkmasını kolaylaştırmaktadır.

psd-alalim

ÇİKOLATALI SÜTLERE VE MEYVE SULARINA DİKKAT!

Herhangi bir nedenle hayatını kaybeden çocuk ve gençler üzerinde yapılan otopsi çalışmalarında en az yarısının damarlarında kolesterol plakları, damar tıkanıklığı bulguları tespit edilmiş ve bu durum bilimsel birçok dergide yayınlanarak toplumun dikkatine sunulmuştur.

shutterstock_59276338

Bu konudaki bilgilendirme çalışmaları sonucunda genel ve yerel yönetimler çeşitli tedbirler almak lüzumunu hissetmişlerdir. Meyve suları ve çikolatalı sütler de en az kolalı içecekler kadar rafine şeker ve fruktoz içermektedir.

shutterstock_342093104

BAĞIŞIKLIK SiSTEMiNi DE BOZUYOR

Şeker ağırlıklı beslenme aynı zamanda çocukların bağışıklık sistemini bozarak, bağırsaklarda bulunan yararlı bakterilerin sayı ve çeşidini azaltarak sık sık enfeksiyon hastalıkları geçirmelerine de zemin hazırlar.

shutterstock_147265232

HAYATİ UYARILAR

Çocukların kötü alışkanlıklar edinmemesi için son derece duyarlı olan anne ve babaların; fastfood (hamburger, çizburger, patates kızartmaları), kek, pasta, kurabiye, kolalı içecekler ve diğer abur cubur ürünleri tüketmelerine izin vermeleri, bu konudaki bilgi eksikliğinin yanı sıra duyarsızlığının da bir sonucudur.

shutterstock_413484853

Kötü alışkanlıklarla eş değer

Yetişkinler için içki, sigara ve uyuşturucu nasıl kötü bir alışkanlık ve sağlığa zararlı ise; çocuklar için de bu tür gıda maddeleri tüketmek kötü alışkanlıklarla eş değerdir. Çocukluk çağında sebze ve meyve ağırlıklı beslenenler ile günlük kalori miktarının en fazla yüzde 30 kadarını sağlıklı yağlardan elde edenlerde obezite, kalp hastalığı ve kanser gibi kronik metabolik hastalıklar gözlenmemektedir.

cola-shutter-1
Yaşam 2 Eylül 2017 - 01:44