Reklamsız Sözcü

Çocuklara sağlıklı gıdaları sevdirmenin yolları

Yeniçağın kabusu olan şeker ve yağ oranı yüksek yiyecekler yani İngilizce terimiyle ‘junk foods’. ‘Çöp’ ya da ‘gereksiz yiyecekler’ olarak da adlandırılan bu besinler, çocukların sağlığını olumsuz anlamda etkiliyor.
00:546 Ağustos 2016
Çocuklara sağlıklı gıdaları sevdirmenin yolları
Yeniçağın kabusu olan şeker ve yağ oranı yüksek yiyecekler yani İngilizce terimiyle ‘junk foods’. ‘Çöp’ ya da ‘gereksiz yiyecekler’ olarak da adlandırılan bu besinler, çocukların sağlığını olumsuz anlamda etkiliyor.

Yeniçağın kabusu olan şeker ve yağ oranı yüksek yiyecekler yani İngilizce terimiyle ‘junk foods'. ‘Çöp' ya da ‘gereksiz yiyecekler' olarak da adlandırılan bu besinler, çocukların sağlığını olumsuz anlamda etkiliyor. Peki onları bu tehlikeden nasıl koruyabiliriz?

2

Bu tavsiyeleri hayata geçirin…

– Yemeği çocuğunuzla birlikte hazırlayın: Bu onun için bir oyun gibi olacaktır. Örneğin, sebze ve meyveleri çocuğunuzun yıkamasına, tenceredeki yemeği karıştırmasına izin verin. Böylece siz mutfakta tek başınıza yemek hazırlarken çocuğunuz da içerde yalnız televizyon izlemek yerine daha keyifli vakit geçirir. Bu süreçte çocuğunuzun sizinle paylaşımının artması, iletişime geçmeniz onun sosyal hayatındaki girişkenliğinin de artmasına imkan sağlar.

– Yepyeni tarifler geliştirin: Sevdiği ve sağlıklı olduğu halde sevmediği tatları karıştırarak hem lezzetli hem de besin değeri yüksek yemekler hazırlayabilirsiniz. Örneğin, havucu sevmiyorsa ona bu besini portakal suyunun içinde verin. Enginar yediremiyorsanız, sütlü enginar çorbası hazırlayın. Meyveyle arası iyi değilse, çeşitli meyveleri blendır'dan geçirip yoğurtla karıştırın, bir tatlı kaşığı doğal balla tatlandırıp buzdolabında dondurun. Sizin ve çocuğunuzun hayal gücüyle bambaşka örnekler ortaya çıkabilir.

3

– Her gün yemek yediğiniz saat belli olsun: Böylece çocuğunuz da yemeğin ne zaman hazır olduğunun bilincine varır. Aksi takdirde yemek öncesi bir cips ya da dondurma tüketmek isteyebilir. Örneğin, çocuklar genelde patatese bayılır. Bu nedenle ona, sütlü patates püresi, otlu patates topları ya da fırında baharatlı ince patates dilimleri gibi cipsten daha lezzetli alternatifler yaratabilirsiniz.

1

– Yemediği besini belli bir zaman sonra yeniden sunun: Yemek yemesi için çocuğunuza yalvarmayın; sadece bir ısırık almasını önerin. Unutmayın ki çocukların damak tadı değişkendir. Daha önce tadıp beğenmediği bir besini bir diğer seferde beğenip sizi şaşırtabilir. Damak tadının sağlıklı seçeneklere şekillenmesi için alternatifleri geniş tutun.

6

– Kural koymaktan korkmayın: Akşam yemeğinden sonra veya önce yenen atıştırmalıkları yasaklayın. Çocuğunuza sağlıklı beslenme davranışı öğretmek için kural koyun ki büyüdükçe kendi seçimlerinde akıllıca kararlar alabilsin. Çocuk beslenmesi yetişkin beslenmesinden oldukça farklı olduğundan eğer gerek duyuyorsanız bu konuda beslenme uzmanından yardım almaktan çekinmeyin. Kurallarda esneklik talep ettiğinde bazen izin verin ancak kurallara uyma sıklığına dikkat edin.

4

Hiç mi şeker yemeyecekler?

Paketlenmiş hazır ürünler diğer sağlık sorunlarının yanı sıra çocuklarda hiperaktivite ve dikkat eksikliğini de tetikliyor. Bu besinler bir yandan sağlıklı gıdaların yerini alırken, diğer yandan çocuğunuzun hızla şişmanlamasına yol açabiliyor. Peki çocuğunuz hiç mi şeker almayacak? Tabii ki hayır; alacak miktarı hakkında sağlık açısından önerilen belli yüzdeler var. Bu noktada şunu bilmeniz çok önemli; beynin asıl yakıt kaynağı glikozdur. Bunu sağlıklı bir şekilde, sebze, meyve hatta yoğurt tüketerek bile karşılayabilirsiniz.

5

Mısır şurubuna dikkat!

Günümüzde çocuklar; gerek ellerinin altındaki internet, gerekse televizyondaki reklamlar ya da markete girdiklerinde etraflarındaki lunapark ışıkları gibi renkli renkli paketler üzerindeki sevimli kahramanların gülen suratlarıyla sayısız uyarana maruz kalıyor. Çoğu paketli üründe artık şeker bile kullanılmıyor çünkü yerine bozulmaya dirençli mısır şurubu ya da früktoz gibi insan biyokimyasının alışkın olmadığı maddeler, koruyucu ve tatlandırıcılar daha az maliyetli olduğu için tercih ediliyor.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet