Reklamsız Sözcü

Doğumdan sonra nasıl kilo verebilirsiniz?

Zorlu ve bir o kadar da keyifli geçen hamilelik döneminizden sonra fazla kilolarınızla yaşamaya alışmadan önce harekete geçmelisiniz.
00:2726 Mart 2016
Doğumdan sonra nasıl kilo verebilirsiniz?
Zorlu ve bir o kadar da keyifli geçen hamilelik döneminizden sonra fazla kilolarınızla yaşamaya alışmadan önce harekete geçmelisiniz.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşe Gül GÜVEN

Zorlu ve bir o kadar da keyifli geçen hamilelik döneminizden sonra fazla kilolarınızla yaşamaya alışmadan önce harekete geçmelisiniz. Aksi takdirde kilo vermek gözünüzde büyüyebilir…

Hamilelik sürecinde aldığınız kilolardan kurtulmak için ilk yapmanız gereken bebeğinizi kararlı bir şekilde emzirmek olmalı. Bebeğinizi düzenli olarak emzirmek günde 500-800 kalori yakmak anlamına gelir ve bu kalori, bir saat aralıksız egzersiz yapmaya eşdeğerdir. Bebeğini emzirdiği dönemde annelerin hamilelik zamanına göre daha çok enerjiye ve akıllı seçimlerle şekillenen bir beslenme programına ihtiyacı olur.

Sakın acele etmeyin…

– Dokuz ay boyunca aldığınız kiloyu vermekte aceleci olmayın. Doğumdan sonraki ilk dört ayda vermeniz gereken kilonun ayda 0.5-1 kg aralığında olması vücudunuzu toparlamanıza ve sütünüzün korunmasına yardımcı olur. Annenin kilosu fazla ise bu oran ayda 2 kg olabilir.
– Beş ya da altı sağlıklı öğünle kan şekerinizi dengede tutun; böylece hem yağ yakarsınız hem de yanlış besin seçeneklerinden kolaylıkla uzaklaşırsınız.
– Dört aydan sonra dengeli kilo verebilmeniz için günlük kalori ihtiyacınızdan 500 kaloriyi kesmeniz yeterli olur.

Nasıl beslenmelisiniz?

– Sütünüzün kalitesi ve psikolojiniz doğru besin seçimleriyle daha iyi hale gelir. Bu dönemde yemeniz gerekenlerin kısa bir özetine bakacak olursak;
– Gün içinde üç litreye yakın su içmeye özen gösterin. Bebeğinizi huzursuz etmek ve uykusuz bırakmak riskine karşı çay, kahve tüketimini sınırlandırın.
– Her gün kırmızı et, tavuk, hindi, balık gibi protein kaynaklarından ideal miktarda tüketin. Haftanın iki günü mutlaka balık yiyin.
– Kahvaltılarınızda yumurta, peynir, yoğurt, süt gibi besinlere ideal miktarda yer verin.
– Beslenmenizde lif içeriği ve besleyici değeri yüksek sebze ve meyvelere yer verin.
– Kalsiyum kaynağı süt, yoğurt, kefir gibi besinleri her gün dört su bardağı kadar tüketin.

Çatlakları azaltmak için…

– Tatlı tüketmek isteğinizde meyveli ve sütlü olanları tercih edin ya da kendinize tarçınlı, meyveli yoğurtlar hazırlayın.
– Ara öğünlerinizde mutlaka aşırıya kaçmadan taze kuruyemiş tüketin.
– Lahana, karnabahar, soğan, sarımsak ve baharatlı besinler keskin aromasıyla bebeğinizi rahatsız edebilir. Bu durumu gözlemleyerek sözü edilen besinleri tüketin.
– Kilo almanıza ve kendinizi şişkin hissetmenize neden olan nişastalı, şekerli ve tuzlu atıştırmalıklardan kaçının.
– Kolajen üretimini arttırmak için yüksek C vitamini içeren meyve ve sebzeleri tüketin.
– Doktorunuza danıştıktan sonra egzersiz yapmaya başlamak için beklemeyin.

 

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet