Reklamsız Sözcü

Erkekler ihtiyaçtan, kadınlar zevkten alışveriş yapıyor

Uluslararası pazar araştırma şirketi GfK, Türkiye’deki tüketicilerin sanal ortamdaki alışveriş alışkanlıklarına yönelik bir araştırma yaptı.
05:156 Nisan 2016
Erkekler ihtiyaçtan, kadınlar zevkten alışveriş yapıyor
Uluslararası pazar araştırma şirketi GfK, Türkiye’deki tüketicilerin sanal ortamdaki alışveriş alışkanlıklarına yönelik bir araştırma yaptı.

18-45 yaş grubu esas alınarak yapılan araştırma, ürün satın alırken kadınların spontane, erkeklerin ise ihtiyaca yönelik olarak hareket ettiklerini ortaya koydu.

Markaların satış arttırmaya yönelik kampanyalarından kadınların çok daha fazla etkilendiklerinin belirlendiği çalışma, e-ticaret sektörünün öncü markası PayU Türkiye'nin imzasını taşıyor.

Güvenilmeyenler başarısızlığa mahkum

Pay U Türkiye'nin ulaştıkları tüketici kitlesini arttırmaya yönelik olarak yaptırdığı bu çalışma kapsamında birbirinden ilginç verilere ulaşıldı. İlginç araştırma sonuçlarından bazıları ise şöyle…

– Kadınlar fırsatı kaçırmıyor!: Birden fazla markayı aynı çatı altında toplayan ve bu markaların sunduğu kampanya fırsatlarını sürekli olarak takip eden grubun başını kadınlar çekiyor.

– Ulaşım ve etkinlik birinci sırada: Sanal ortamda en çok alışverişi yapılan iki ürün ise sanatsal aktivitelere ve ulaşıma yönelik biletler. Bu iki konu tüketici açısından risk taşımayan kategoride yer aldığından sanal ortamda sıkça tercih ediliyor.

– Güven problemi: Yurtdışı siteler Türk tüketiciler tarafından pek tercih edilmiyor çünkü yeteri derecede güven telkin etmiyorlar.

– Dokunabildiğin ürünü satın al!: Araştırmaya dahil olan tüm tüketiciler, daha çok fiziksel ortamda görüp beğendikleri ürünü satın almayı tercih ediyor. Bu ürünler alırken, markaların sitelerinde sundukları avantajları takip edip indirim yakalayan tüketiciler kazanç sağlayabiliyor.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet