Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Gaz sorununa karşı 9 beslenme önerisi
Gaz sorununa karşı 9 beslenme önerisi
Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, emziren annelere, gaz problemi ile başa çıkacak öneriler sıraladı
Yaşam 30 Mayıs 2016 - 14:43

Yeni annelerin muhteşem duygular yaşamasını engelleyen en önemli sorunlardan biri bebeklerinin gaz problemi yaşamasıdır. Peki bu sorundan nasıl uzaklaşılır?
Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, özellikle bebeklerde doğumdan iki hafta sonra başlayan ve dördüncü aya kadar devam eden gaz sancılarını giderecek önlemleri anlattı.

**Emziren anneler kuru fasulye ,karnabahar, lahana,soğan,portakal, limon, greyfurt gibi gaz yapan besinleri tüketmekten kaçınmalıdır.

Kafein içeren besinler gaz yapıcı özelliğe sahiptir

**Çay, kahve, çikolata gibi kafein içeren besinler gaz yapıcı özelliğe sahiptir. Bunun yanı sıra bebekte uykusuzluğa ve huzursuzluğa neden olabilir.

**Süt, yoğurt, peynir gibi inek sütünden elde edilen besinler gaz problemi yapabilir . Emziren anneler bu besinleri deneyerek beslenme programına eklemelidir.

**Gaz problemi çok fazla oluyorsa çiğ olarak sebze ya da meyve tüketilmemelidir.Pişmiş meyve kompostoları ve haşlanmış sebzeler tercih edilmelidir.

Bitkilerin çayları ve baharatlardan kimyon gaz problemi için çözüm yolu olabilir.

**Papatya, rezene, meyan kökü, güvercin otu, oğulotu, nane gibi bitkilerin çayları ve baharatlardan kimyon gaz problemi için çözüm yolu olabilir.

**Emziren anneler emzirme sırasında göğüs değiştirmeden önce bebeğin gazını çıkarmalıdır.

**Gaz yapmaması için, kuru baklagiller önce haşlanıp suyu dökülmeli ve sonra pişirilmelidir.

Gazlı içecekler ve hazır meyve sularından uzak durulmalıdır.

**Mutlaka taze sıkılmış meyve suları tüketilmelidir. Gazlı içecekler ve hazır meyve sularından uzak durulmalıdır.

**Doktora danışmadan asla ilaç kullanılmamalıdır.

Yaşam 30 Mayıs 2016 - 14:43