Reklamsız Sözcü

Genetik yapınıza göre zayıflayın

Yıllardır uygulanan diyet tedavilerine yeni bir soluk getiren ‘moleküler diyet’ yani genetik özelliklerinize göre düzenlenen diyet, size özel hazırlanan bir beslenme programı olduğundan kısa sürede kilo vermenizi sağlar.
00:2128 Mayıs 2016
Genetik yapınıza göre zayıflayın
Yıllardır uygulanan diyet tedavilerine yeni bir soluk getiren ‘moleküler diyet’ yani genetik özelliklerinize göre düzenlenen diyet, size özel hazırlanan bir beslenme programı olduğundan kısa sürede kilo vermenizi sağlar.

Yıllardır uygulanan diyet tedavilerine yeni bir soluk getiren ‘moleküler diyet' yani genetik özelliklerinize göre düzenlenen diyet, size özel hazırlanan bir beslenme programı olduğundan kısa sürede kilo vermenizi sağlar.

28

Gün geçtikçe bilim adına yaşanan gelişmeler, danışanlarımızı değerlendirirken daha doğru ve sonuca daha hızlı ulaşabilmemizi sağlayan yeni yöntemler sunuyor. Öncelikle sizi bilgilendirmeye, bugüne dek ana kadar uygulanan zayıflama yöntemleri hatırlatarak başlayalım… Diyet yazabilmek için en az beş yıllık lisans eğitimini tamamlayan beslenme uzmanlarına gidenlere tanıdık gelecek bu yöntemler:

– Kişinin vücut ölçülerini almak (boy, kilo, bel çevresi…)
– Oksijen tüketimine bağlı olarak, bazal metabolizma hızını yani vücudunun ne kadar kalori yakabildiğini en gerçekçi şekilde saptamak.
– Vücut kompozisyonunu (BIA) yani vücudundaki yağ, kas, su ve mineral dağılımını belirlemek.
– Karın içi yağlanmasını yansıtan abdominal yağ analizi yapmak ve bunları yorumlamak için gerekli biyokimyasal kan testleri yaptırmaktır.

26

Bütün bu sonuçların, bireyin hem genetik yapısını yani genlerini hem de çevresel faktörleri etkilediğinin sanırım herkes farkındadır. Bu nedenle işe yarayan beslenme planı herkes için farklı ve bireyseldir. İşte bu noktada hedef odaklı moleküler test devreye girer ve hızlı bir şekilde sonuca ulaşmamıza yardımcı oluyor.

27

Moleküler test nedir?

Moleküler test yardımıyla 36 ayrı genin 200 farklı analizi değerlendirilerek izlenecek yol haritası saptanır. Bu yol haritası doğru çözümleyebilecek uzmanlarla anlam kazanır. Test sonuçlarında yapılan değerlendirmeler ise şu şekilde sıralanabilir:
1.- Obeziteye olan yatkınlığınız ve diyetinizin vücut ağırlığınıza olan etkileri
– Toplumun geneliyle karşılaştırılır ve sizin genetik yapınıza uygun öneriler sunulur.
– Metabolizmanızın yağ asitlerine (doymuş, tekli ve çoklu doymamış yağ asitleri) verdiği yanıt saptanır. Örneğin, ilgili (APOA2) geninin olumsuz varyantını taşıyan bireylerin fazla doymuş yağ tüketimi diğer bireylere göre fazla tartılı olma riskini 2 kat arttırır. Olumsuz kopya gene sahip bireyler doymuş yağ alımını onlar için önerilen aralığa çektiğinde beden kitle indekslerinde 4 kg/m2 'ye varan düşüşler olduğu saptanmıştır. (Boya göre kilonuzun 30 kg/m2'den, 26 kg/m2'ye düşmesi gibi)

29

2.- Genlerinizin yağ metabolizmasına olan etkisi
İyi, kötü kolesterol ve kan yağlarımızın düzeyi başlıca beslenme gibi yaşam tarzından etkilendiği kadar genetik yapımızdan da etkilenir. Örneğin kötü kolesterol (LDL) düzeyinizi çevresel faktörler yüzde 40, genleriniz ise yüzde 60 oranında etkileniyorsa kötü kolesterol değerlerinizi düzeltebilmek için vakit kaybetmeden beslenme ve yaşam tarzı alışkanlıklarınızı olumlu olanlar ile değiştirmeniz gereklidir.
3.- Genlerinizin karbonhidrat metabolizmasına olan etkisi
Örneğin, herkes de karbonhidrat alımı sınırlanmamalıdır. İlgili (FTO) geninin olumsuz kopyasını taşıyan bireylerin yeterli karbonhidratı tüketmeseler bile bu genin olumlu kopyasına sahip bireylere göre fazla kilolu olma riskinin 3 kat daha fazla olduğu saptanmıştır. Bu bireylerin karbonhidrat alımı düzenlendiğinde riski düşürdükleri görülür. Ya da yapılan başka bir analiz ile kan şekeri düzeyiniz yüzde 25 genetiğinizden ve yüzde 65 çevresel faktörlerden etkileniyorsa durumu düzeltmek ve kan şekerinizi dengeleyici hapları azaltabilmek için biran önce şu elinizde olan yüzde 65'lik yüzdeyi kullanıp kontrolü ele almalısınız.
4.- Genlerinizin beslenme alışkanlıklarınız üzerine olan etkisi
5.- Alkol, kafein ve laktoz metabolizmanızın etkinliği
6.- Kas yapınıza hangi egzersizin daha olumlu etki yaptığı

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet