Reklamsız Sözcü

Gribe karşı önlem alın

Hava sıcaklıklarındaki ani değişikliklere vücudun çabuk uyum sağlayamaması, bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkileyerek çeşitli hastalıklara davetiye çıkarıyor.
01:5329 Ekim 2016
Gribe karşı önlem alın
Hava sıcaklıklarındaki ani değişikliklere vücudun çabuk uyum sağlayamaması, bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkileyerek çeşitli hastalıklara davetiye çıkarıyor.

Ayşe Gül GÜVEN / Beslenme ve Diyet Uzmanı

Hava sıcaklıklarındaki ani değişikliklere vücudun çabuk uyum sağlayamaması, bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkileyerek çeşitli hastalıklara davetiye çıkarıyor. Bu dönemde en sık görülen rahatsızlıklardan biri olan gripten korunmak bakımından sağlıklı beslenme büyük önem taşıyor.

Bağışıklık sisteminin doğru şekilde çalışması için hangi hücre çeşitlerinin hangi sayıdaki karışımına ihtiyaç duyduğunu bilmiyoruz. Çünkü bağışıklık denklemi hem çok bilinmeyenlidir hem de sayısız kombinasyonlardan oluşur. Üstelik her geçen gün evrimleşen zararlılarla da baş etmek zorundadır.

3

Sofranızda probiyotiklere yer açın

Vücudun sürekli olarak bağışıklık hücreleri oluşturduğu bilimsel olarak kanıtlanmış bir gerçek. Özellikle bağışıklığımızın sarayı olan bağırsaklarımız 100 trilyondan fazla faydalı bakteriye ev sahipliği yapıyor. Bu sağlığa yararlı bakteri ve mantarlara ‘probiyotik' adı verilir. Probiyotik bakteriler yaşamak için prebiyotik gıdalara ihtiyaç duyar. Bu nedenle sağlığınız için beslenme listenizde yoğurt, kefir, peynir gibi fermente süt ürünleri ya da tarhana, turşu, sirke, bira mayası, alkolsüz üzüm suyu gibi mayalanmış besinleri bolca tüketmelisiniz.

8

Sihirli kelime Kaliteli çeşitlilik

Bağışıklık sistemi çarklarının takılmadan dönmesi için başlıca demir, selenyum, çinko, bakır minerallerine, C, E, A, B6 ve folik asit vitaminlerine ihtiyaç vardır. Bu dönemde beslenmenizde sihirli kelime ‘kaliteli çeşitlilik' olmalıdır.

6

Çözünebilir lifli besinler

Kurubaklagiller, pırasa, enginar, soğan, sarımsak, kuşkonmaz, kereviz, yer elması, pazı, muz, elma ve çok sayıdaki sebze ve meyveler prebiyotik etkili besinlerdir.

7

Yüksek Gİ yiyeceklerden uzak durun

Kan şekerinizi hızla yükselten yiyecekler bağışıklık sistemi hücrelerini beslemediği gibi vücutta enfeksiyon yaratabilecek kötü huylu hücreleri de uyarıp besler. Bu konuda en tehlikeli grup çocuklar, stresli hayatı olan çalışanlar ve ailesel yatkınlığı olan bireylerdir. Şekerli yiyecekleri tüketmek sizi anlık olarak mutlu etse de alışkanlık haline geldiğinde mutsuzluğa yol açar. Karbonhidrat kaynağınız: Kurubaklagiller, sebzeler, salatalar, karabuğday, bulgur, arpa, yarma buğday, patates, yerli mısır ve karabuğday, çavdar, kepek, yulaf unlarından yapılmış ekmekler olabilir.

9

Doğal protein

Hücrelerimizin yapıtaşı olan proteinin sağlıklı kaynaklardan tüketilmesi önemlidir. Protein ihtiyacı yaşa, özel duruma, boya, cinsiyete ya da kilograma göre değişir. Et tercihinizde de ağırlığı deniz balığına ve kuzuya vermenizdir.

2

Süt türevleri kullanın

Ana öğünlerinizde kolaylıkla yer verebileceğiniz peynir, yoğurt, kefiri beslenmenize eklemekten üşenmeyin. Ara öğünlerde de ister kahvenize süt koyun, ister yemeklerinizin lezzet arttırıcısı olarak meyve yemeği tercih edin mutlaka küçük dokunuşlar yapın. Lezzet arttırmak için badem, Hindistan cevizi sütü ve genetiğiyle oynanmamış soya sütünü tercih edebilirsiniz. Çocuğunuzu tatlıdan uzaklaştıracak meyveli, ballı süt ya da yoğurt karışımlarını kendi tariflerinize göre hazırlayabilirsiniz.

5

Meyvelerden hangilerine öncelik verelim?

Hepsinin içeriklerinde saklı, sağlığa yararları yönleri vardır. C vitamininden zengin ve vücudun antikor oluşumunu sağlayan kivi, çilek, ananas, böğürtlen, portakal, greyfurtu tüketmeyi tercih edebilirsiniz. Beslenmenizde değişiklik yaratmak için A vitamininden zengin ve doku bütünlüğünün korunmasını sağlayan kayısı, kavun, Trabzon hurması, mandalinayı seçebilirsiniz.

1

E vitamini

Antioksidan vitaminlerden zengin olan E vitamini serbest radikalleri etkisizleştirmekte önem taşır. Zeytinyağı, badem, fındık, fıstık E vitaminin kuvvetli kaynaklarıdır. Yağlı tohumlar ve kırmızı et bağışıklık sisteminin düzgün çalışması için ihtiyacı olan çinko mineralini sağlar. Sarımsak antibiyotik etkilidir, soğuk algınlığı ve diğer enfeksiyonların şiddetini azaltır. Teşil çay antikor üretimini arttırarak gribal enfeksiyonlara karşı savaşmakta yardımcı olur.

11

Çift etkili koruma

Bebeklerin en çok karşılaştığı cilt problemleri arasında pişik yer alıyor. Bu sorunu yaşamamak için doğru ürünü kullanmak çok önemli. İçeriğinde cildin bariyer fonksiyonunu koruyan Provitamin B5 bulunan Bepanthol Baby Pişik Önleyici Merhem, lipid yapısı, ve formülündeki lanolinle cilde çift etkili koruma sağlıyor. Özellikle katı mamaya geçen, uzun saatler uyuyan bebeklerin anneleri bu merhemi kullandıklarında, bebeklerinin hassas ciltlerini koruyabiliyor.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet