Gerçek güzelliğin içimizde olduğu fikrinden hareketle başlayan ‘Güzellik Engel Tanımaz’ adlı proje kapsamında zeka geriliği yaşayan altı genç kızı iş hayatına kattı. Projede imzası bulunan L’Oréal, başka markalara da işbirliği yapmak için çağrıda bulunuyor. Bu çağrıya kulak verdik ve L’Oréal Kurumsal İletişim Direktörü Filiz Ecet’le hayata dokunan bu özel projeyi konuştuk. 10 - ‘Güzellik Engel Tanımaz’ türü sosyal sorumluluk projeleri nasıl bir ön çalışmanın ürünü? Biz, tüm dünyada dezavantajlı grupların iş sahibi olması ve topluma kazandırılması için çalışıyoruz. Engelliler, yaşam şartları sebebiyle eğitim hayatı yarım kalan, hayata başladıkları noktadaki şanssızlıklar sebebiyle meslek sahibi olamayan kişiler bizim için öncelikli grup. Bu grup tekrar eden işler konusunda çok başarılı. Altı aylık bir dönemin sonunda kızlarımız bu işte yüzde 70 oranında verim seviyesini yakaladılar. - Bu proje genç kızlara nasıl umut oldu? Bu proje sadece onlara değil hepimize umut oldu. Bu özel kızlarımız Herkese, istendiğinde tüm engellerin nasıl aşılabileceğini gösterdiler. Onların performansını gördükten sonra gönül rahatlığıyla paket ve ambalaj şirketlerinin yöneticilerine çağrıda bulunabiliyoruz. Zeka gelişim geriliği bu çocuklarımızı toplumdan dışlamaya sebep olmamalı. Projemizle onlara “İsterseniz başarabilirsiniz” diyoruz. - Bu kızlar çalışma ortamında nasıl bir fark yaratıyor? Bu projenin birlikte çalışan ekipteki birliktelik ve dayanışma ruhunu çok yüksek seviyelere taşıdığını gördük. Diğer taraftan işi öğrendiklerinde ve çalışmaya konsantre olduklarında ilgilerini dağıtmıyorlar ve başarılı oluyorlar. - İş hayatına giren kızlarda nasıl değişiklikler gözlemlediniz? Gün geçtikçe özgüvenleri artıyor ve hayallerini gerçekleştirme yönünde adım atıyorlar. 11