Reklamsız Sözcü

Hamilelik döneminde kaç kilo alınmalı?

Sağlıklı ve dengeli beslendiğinizde gebelikte aldığınız kilolardan kurtulmanız oldukça kolay.
01:3214 Mayıs 2016
Hamilelik döneminde kaç kilo alınmalı?
Sağlıklı ve dengeli beslendiğinizde gebelikte aldığınız kilolardan kurtulmanız oldukça kolay.

Sağlıklı ve dengeli beslendiğinizde gebelikte aldığınız kilolardan kurtulmanız oldukça kolay. Üstelik sorunsuz, risksiz ve keyifli bir gebelik geçirip istediğiniz forma kavuşmak elinizde. Hassas olduğunuz bu süre içerisinde sevdiklerinizin tüm isteklerinizi yerine getiriyor olması prenses gibi hissetmenize de neden olabilir.

74

Uygun kiloyla rahat bir dönem

Vücudunuza uygun bir aralıkta aldığınız kilo, sizin ve bebeğinizin rahat bir gebelik geçirmesini sağlar. Gebelikte ortalama olarak 12 kg alırsanız, endişelenmenize hiç gerek kalmaz. Çünkü bu ağırlığınızın büyük çoğunluğunu bebeğinizin ağırlığı, bebeğinizin içinde bulunduğu sıvı (amniyotik sıvı) ve diğer dokular oluşturur. Bu konu hakkında endişelenmeye başlanılan nokta ise gebelik öncesinde var olan obezitenin üstüne gebe kalınması veya gebelik sırasında çok fazla kilo almak.

73

Hamilelere altın öğütler!

– İlk 3 ay hiç kilo almayacaksınız diye bir şey yok; önerilen ise 0-2 kg kadardır.
– İkinci ve üçüncü dönemde aylık 1-2 kilogramlık düzenli ağırlık artışı bebeğinizin büyüme ve gelişmesi için önemlidir. Aksi takdirde gebelik ve doğumda birçok komplikasyonla karşılaşılabilir. Bu problemlerden bazıları;
– Yüksek kan basıncı, gebelik diyabeti (GDM),
– Aşırı yorgunluk, sırt ağrısı,
– Fetüsün ağırlık artışına bağlı doğumda yaşanabilecek zorluk,
– Süt bezlerinin etrafındaki fazla kilo alımına bağlı olarak sütün azalması,
– Ayrıca gerektiğinden fazla kilo aldığınızda vermesi de bir o kadar zor olacak ve bu psikolojinizi olumsuz etkileyecektir.

71

Kilonuzu kontrol altına almanın yolları

– Gün içine yaydığınız küçük öğünlerle sık sık beslenin (yatış kalkış saatlerinizle orantılı 5-6 öğün).
– Sıvı alımınızı, özellikle de su alımınızı arttırın.
– Çok fazla sebze ve meyve tüketin çünkü onlar tok kalmanızı sağlar (hem düşük kalorili, hem yağsız hem de bol lifliler).
– Süt ve süt ürünleri gibi yüksek kalsiyum ve kaliteli protein içeren besinlerin alımını arttırın.
– Kompleks karbonhidratlar tüketin.
– Hazır ve paketli besinlerden olabildiğince uzak durun; gerekirse hazırladığınız öğünlerinizi siz paketleyip yanınıza alın.

72
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet