Reklamsız Sözcü

Hamilelikte en fazla kaç kilo alınmalı?

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Mahmut Güden, gebelikte beslenme üzerine önemli bilgiler verdi
14:2118 Haziran 2016
Hamilelikte en fazla kaç kilo alınmalı?
Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Mahmut Güden, gebelikte beslenme üzerine önemli bilgiler verdi

Hamilelikten önce kilonuzu dengelemek, sonrasında yaşayacağınız problemleri en aza indirir. Hamilelikte alınan kilonun en fazla 16 olması gerektiğini belirten uzmanlar bu dönemde beslenmenin çok önemli olduğunu vurguluyor. Medical Park Tarsus Hastanesi, İlçe Sağlık Müdürlüğü ve Tarsus Belediyesi işbirliğiyle, hamile kadınlara yönelik ücretsiz ‘Gebelik Eğitimi' etkinliği düzenledi.

Tarsus Belediyesi Nikah Salonu'nda gerçekleşen eğitimde Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Mahmut Güden hamile kadınlar ile aile sağlığı merkezlerinde görev yapan hemşireler ve doktorlarla buluştu. “Gebelik ve Beslenme” konulu programda konuşan Op. Dr. Güden, hamile kadınların fazla kilo almasının doğru olmadığını söyledi.

HAMİLE KALMADAN ÖNCEKİ KİLOSUNA GÖRE KİLO ALMALI

Hamilelikte en fazla kaç kilo alınmalı?

Op. Dr. Mahmut Güden, hamile kadınların kilo artışlarının, gebelik öncesi kilolarına göre değiştiğini belirterek hekimlerin önerisini şu listeyle açıkladı:

Gebelik öncesi ağırlık: Önerilen ağırlık artışı:

Zayıf 12,5 – 16 kg
Normal 9 – 14 kg
Hafif şişman 7 – 9 kg
Şişman 6 kg

KOMPLEKS KARBONHİDRATLAR

Hamilelerin günlük enerji ihtiyaçlarını belli bir denge içinde farklı kaynaklardan alması gerektiğini belirten Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Mahmut Güden, ağırlığın kompleks karbonhidratlarda (ekmek, pirinç, bulgur, makarna gibi) olduğunu söyledi. Op. Dr. Güden “Günlük enerjinin yüzde 15'i proteinlerden, yüzde 25'i yağlardan ve yüzde 60'ı kompleks karbonhidratlardan gelmelidir. Gebelikte bazal metabolizma hızı normalin ortalama yüzde 20'si kadar artar. Enerji eklemesi de gebelik öncesi ağırlığa göre yapılır. Bebeğin büyümesi için gebelik süresince ortalama 950 gr. protein depo edilmesi gerekir. Bunu karşılamak için de gebe kadınların günlük 60 gr. protein almaları önerilir” dedi.

Bebeğin büyümesi için gebelik süresince ortalama 950 gr. protein depo edilmesi gerekir.

FOLİK ASİT KAYNAKLARI YİYECEKLER

Op. Dr. Mahmut Güden, hamilelerde demir ve folik asit alımının da önemli olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu: “Bütün gebelerde et ve türevleri, yumurta, koyu yeşil yapraklı sebzeler, kurubaklagiller ve kuru meyveler gibi demir içeriği yüksek olan besinlerin tüketimi arttırılır. Folik asit eksikliğinde düşük doğum ağırlıklı bebekler, nöral tüp defektleri ve annede megaloblastik anemi oluşur. Folik asitin en iyi kaynakları karaciğer, koyu yeşil yapraklı sebzeler, et, yumurta, süt ve türevleridir. Gebelik döneminde bu besinlerin tüketimine özen gösterilmelidir. Planlı gebeliklerde gebelik oluşmadan en az 3 ay önce ve gebeliğin ilk 3 ayı süresince 400µg/gün folik asit verilmelidir.”

HAMİLELER NE TÜR EGZERSİZLER YAPMALI?

Gebe kadın egzersize başlamadan önce mutlaka sağlık kontrolünden geçmeli.

Sunumunda hamile kadınlara egzersiz önerisinde de bulunan Güden, bu konuda şu uyarılarda bulundu:
“Gebe kadın egzersize başlamadan önce mutlaka sağlık kontrolünden geçmeli. Düşük şiddetteki ve uzun süre yapılabilecek egzersizler tercih edilmeli. Sıcak ve nemli ortamlarda ya da ateşlenme durumlarında egzersiz yapılmamalı. Denge gereken egzersizlerden, fazla çömelmekten ve hızlı yön değiştirmekten kaçınılmalı. Egzersizler sırasında nefes tutulmamalı. Her harekette ıkınmaktan kaçınılmalı. Özel egzersizlerde profesyonel yardımı alınmalı.”

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet