Reklamsız Sözcü

Hamilelikte sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazları

Gebelikte beslenmenin önemine dikkat çeken uzmanlar, mutlaka tüketilmesi gereken gereken vitamin ve minerallere dikkat çekiyor
13:3218 Mart 2016
Hamilelikte sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazları
Gebelikte beslenmenin önemine dikkat çeken uzmanlar, mutlaka tüketilmesi gereken gereken vitamin ve minerallere dikkat çekiyor

Hamilelik döneminde doğru beslenme, bebeğin sağlıklı büyümesi ve annenin gereksinimlerini karşılaması açısından en çok dikkat edilmesi gereken husustur. Peki anne adayı çocuğun gelişimi için önemli olan vitamin ve mineralleri hangi besinlerden alabilir?

KALSİYUM İHTİYACI GEBELİKTE İKİ KATINA ÇIKAR

Bebeğinizin, gebeliğin 8. haftasında oluşmaya başlayan kemik ve dişlerinin gelişimi için kalsiyum önemlidir. Gebelikte normalde gerek duyduğunuz miktarın iki katı kadar kalsiyum gereklidir. Kalsiyum açısından zengin besinler arasında, peynir, süt, yoğurt ve yeşil yapraklı sebzeler sayılabilir. Ancak süt ürünlerinin yağ açısından da zengin olduğunu unutmayın. Bu nedenle yağı alınmış süt ve yoğurdu tercih etmelisiniz. Artan günlük kalsiyum gereksinimini şunlarla giderebilirsiniz: 85 gram yağsız peynir, 7 dilim beyaz ekmek, 2 bardak süt, 170 gram sardalye.

•Beyaz Ekmek
•Yağı Alınmış Süt
•Yarım Yağlı Peynir
•Lor Peyniri
•Taze Badem
•Sardalye

PROTEİN GEREKSİNİMİ ARTIYOR

Gebelikte protein gereksinimi arttığı için protein içeren çeşitli besinleri almalısınız. Balık, et, kuru baklagiller ve sütten yapılan besinler protein açısından zengindir. Ancak tüketme miktarına özen göstermelisiniz ve et gibi besinlerin yağsız kısımlarını tercih etmelisiniz.

•Tavuk Eti
•Balık
•Yoğurt
•Yer Fıstığı
•Fıstık Ezmesi
•Yağsız Kırmızı Et
•Yumurta
•Mercimek
•Kaşar Peyniri

C VİTAMİNİ DEPOLANMADIĞI İÇİN HER GÜN TÜKETİN

C vitamini plasenta için yaralıdır, vücudunuzun hastalık etkenlerine karşı direncini artırır ve demirin bağırsaklarda emilimini kolaylaştırır. C vitamini taze meyve ve sebzelerde bulunur. Vücutta depolanmadığı için her gün belli miktar alınmalıdır. Uzun süre saklanan ve pişirilen besinlerde C vitamininin çoğu kaybolur.Bu nedenle, besinleri tazeyken tüketmeli,sebzeleri ya çiğ ya da az haşlayarak yemelisiniz.

•Lahana
•Greyfurt
•Domates
•Karnıbahar
•Kırmızı ve Yeşil biber
•Brüksel Lahanası
•Portakal
•Patates
•Çilek

LİFLİ GIDALAR KABIZLIĞIN DÜŞMANI

Günlük beslenmenizin büyük bir bölümünü oluşturması gereken lifli(posalı) yiyecekler, gebelikte sık görülen kabızlığın önlenmesinde çok yararlıdır.Sebze ve meyveler lif açısından zengindir. Her gün bolca yiyebilirsiniz. Kepekli besinler de lif içerir, ancak diğer bazı besinlerin emilimini bozduğundan fazla yenmemelidir.

•Kepekli ekmek
•Ahududu
•Bezelye
•Esmer pirinç
•Kuru üzüm
•Kuruyemiş
•Kepekli makarna
•Kuru kayısı
•Pırasa

FOLİK ASİT İLK HAFTALARDA ÇOK ÖNEMLİ

Bebeğin merkezi sinir sisteminin gelişmesi için özellikle ilk haftalarda folik asit gereklidir. Vücutta depolanmadığı ve gebelik süresince normalden fazlasına gerek duyulduğu için her gün alınmalıdır. Taze yeşil sebzeler folik asit kaynağıdır. Pişirme ile içlerindeki folik asit azalacağı için çiğ ya da az haşlayarak yemelisiniz.

•Ispanak
•Fındık
•Kepekli Ekmek
•Yer Fıstığı
•Karnabahar

DEMİR C VİTAMİNİ İLE TÜKETİLMELİ

Gebelikte, hem bebeğin doğumdan sonra kullanacağı demirin depolanması hem de gebelik nedeniyle artan kanınıza yeterli oksijenin taşınabilmesi için normalden daha fazla miktarda demire ihtiyaç vardır. Hayvansal yiyeceklerdeki demir, sebze ve kuru meyvelerde olandan daha kolay emilir. Et yemiyorsanız,demirin emilimini artırmak için aldığınız besinlerin C vitamini açısından zengin olması gerekir. Diyet demir eksikliğini gidermek için tek başına yeterli olmaz. Dolayısıyla artan demir ihtiyacını karşılamak için demir içeren ilaçların alınması gerekir. Demir,bebeğin ve annenin ana ihtiyaçlarından biridir. Demir eksikliği sonucunda yorgunluk hissi ve konsantrasyon güçlüğünün yanı sıra cilt ve mukozada solukluk, saç dökülmesi gibi bazı fiziksel belirtiler de ortaya çıkar.

•Yağsız Kırmızı Et
•Ton Balığı
•Karaciğer

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet